Muutoksia United Bankers Oyj:n tytäryhtiön UB Rahastoyhtiö Oy:n johdossa

YHTIÖTIEDOTE 15.9.2016 kello 11:30

Muutoksia United Bankers Oyj:n tytäryhtiön UB Rahastoyhtiö Oy:n johdossa

United Bankers Oyj:n ("United Bankers", " Yhtiö") rahastojen hallinnoinnista vastaavan tytäryhtiön UB Rahastoyhtiö Oy:n ("UB Rahastoyhtiö") toimitusjohtaja Henri Korhonen jättää tehtävänsä 15.9.2016. UB Rahastoyhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 15.9.2016 alkaen KTM John Ojanperä. Hän on toiminut aiemmin United Bankersissa talouspäällikkönä. John Ojanperä nimitetään samalla myös Yhtiön johtoryhmään 15.9.2016 alkaen.

"Haluamme kiittää Henri Korhosta hänen työstään yhtiömme palveluksessa ja panoksestaan rahastoliiketoimintamme kehittämisessä. Hänen aikanaan UB Rahastoyhtiössä on toteutettu useita kasvustrategiamme kannalta keskeisiä uudistuksia", sanoo United Bankersin toimitusjohtaja Patrick Anderson.

"UB Rahastoyhtiön hallinnoitavat varat ovat kasvaneet tasaisesti ja pääomarahastoliiketoiminnan kehitys on päässyt hyvään vauhtiin. Rahastoliiketoiminnan kasvattamisen osalta on kuitenkin vielä paljon tehtävää. Vetovastuu siirtyy nyt John Ojanperälle, jolla on kokemusta laajamittaisten projektien johtamisesta. Syvällinen perehtyminen rahastoliiketoimintaan sekä vahva talousalan osaaminen tekevät hänestä juuri oikean henkilön jatkamaan kasvustrategian toteuttamista", jatkaa toimitusjohtaja Anderson.

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu sijoitusalan konserni. Yhtiön liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito, arvopaperinvälitys, investointipankkitoiminta ja rahastojen hallinnointi. Varainhoidossa yhtiö on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 27,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto 6,5 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat yli 1,8 miljardia euroa (6/2016). United Bankers on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama ja konsernin palveluksessa työskentelee 103 henkilöä (6/2016). Yhtiö on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Tutustu tarkemmin United Bankers Oyj:hin osoitteessa www.unitedbankers.fi.