Nimityksiä United Bankers -konsernissa 1.9. alkaen

LEHDISTÖTIEDOTE 1.9.2020 kello 12:00

Nimityksiä United Bankers -konsernissa 1.9. alkaen

Sijoitusjohtaja, KTM Juuso Uski on nimitetty United Bankersin yksityisasiakkaiden varainhoidon johtajaksi. Hänen päätehtävänään on uudistuvan varainhoitokonseptin valmistelu sekä tämän jälkeen varainhoitopalvelun myynnin edistäminen ja tuki. Uski on työskennellyt konsernissa vuodesta 2006. Aiemmin tiedotetun mukaisesti KTM Jukka Rasku aloittaa UB Pankkiiriliikkeen toimitusjohtajana ja ottaa vastatakseen United Bankersin koko private-myynnin. Hän siirtyi United Bankersille Danske Bankista. Uusien tehtävänkuvien tavoitteena on vahvistaa United Bankersin asemaa Private Banking -palveluita tarjoavien toimijoiden kärkikaartissa.

KTM Timo Ronkainen jatkaa instituutiovarainhoidon johtajana ottaen vastuulleen muun muassa UB:n pääomarahastojen salkunhoidon tukemisen sekä niihin liittyvän esimiestyön. Hän keskittyy myös kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Samalla KTM Seppo Örmä nimitetään instituutiomyynnin johtajaksi. Ronkainen on työskennellyt United Bankersissa vuodesta 2012 ja Örmä vuodesta 2016.

United Bankersin kehitysjohtaja, KTM Inka Noramaa siirtyy konsernin sijoittajasuhde- ja viestintäjohtajaksi. Hän on työskennellyt konsernin palveluksessa vuodesta 2000.

Lisätietoja antaa:

Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 126 työntekijää (FTE) sekä 37 asiamiestä (30.6.2020). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 32,5 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 6,7 miljoonaa euroa (IFRS). Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 3,2 miljardia euroa (30.6.2020). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.