• United Bankers Oyj/

Sisäpiiritieto, positiivinen tulosvaroitus: United Bankers nostaa vuoden 2024 ohjeistustaan UB Nordic Forest Fund II Ky:n onnistuneen myynnin johdosta

SISÄPIIRITIETO

4.3.2024 klo 17.51

United Bankers Oyj nostaa vuoden 2024 ohjeistustaan koskien operatiivisen liikevoiton kehitystä.

United Bankersin tänään 4.3.2024 tiedottamalla metsärahasto UB Nordic Forest Fund II Ky:n myynnillä Munich Re Groupiin kuuluvan omaisuudenhoitoyhtiö MEAG:lle on merkittävä United Bankersin tulosta nostava vaikutus. United Bankersin tytäryhtiö UB Nordic Forest Management Oy on toiminut myydyn metsärahaston vastuunalaisena yhtiömiehenä. UB Nordic Forest Management Oy kirjaa kaupasta noin 18 miljoonan euron tuottopalkkion, josta yli 10 miljoonaa euroa kirjautuu United Bankersin vuoden 2024 liikevoittoon. Positiivinen tulosvaikutus on ehdollinen sille, että kaupan edellytykset täyttyvät ja kauppa toteutuu arviolta 8.3.2024, jolloin palkkio erääntyy maksettavaksi.

Uusi ohjeistus vuodelle 2024:

Yhtiö arvioi operatiivisen liikevoittonsa kasvavan selvästi vuoden 2023 tasosta.

Aiempi ohjeistus vuodelle 2024:

Yhtiö arvioi operatiivisen liikevoittonsa kasvavan vuoden 2023 tasosta.

United Bankers antaa tarkat tiedot ensimmäisen vuosipuoliskon 2024 tuloksesta puolivuosikatsauksessa, joka julkistetaan arviolta 23.8.2024.

Sähköposti: patrick.anderson@unitedbankers.fi

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 160 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (31.12.2023). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 52,1 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,9 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (31.12.2023). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.