• United Bankers Oyj/

Sisäpiiritieto, positiivinen tulosvaroitus: United Bankers Oyj nostaa arviotaan vuoden 2022 operatiivisen liikevoiton kehityksestä

SISÄPIIRITIETO 2.2.2023 klo 14.40

United Bankers Oyj julkistaa ennakkotietoa vuoden 2022 jälkimmäisen puoliskon ja koko vuoden taloudellisesta kehityksestään ja nostaa arviotaan vuoden 2022 operatiivisen liikevoiton kehityksestä.

United Bankersin puolivuosikatsauksessa 26.8.2022 antamassa ohjeistuksessaan yhtiö arvioi operatiivisen liikevoittonsa asettuvan vuonna 2022 lähelle vuoden 2021 tasoa. Alustavien tilintarkastamattomien tietojen mukaan United Bankersin liikevaihdon ja operatiivisen liikevoiton kehitys vuonna 2022 oli aiemmin ennustettua parempaa. Alustavien laskelmien perusteella yhtiö arvioi vuoden 2022 operatiivisen liikevoiton kasvavan noin 15 prosenttia edellisvuodesta. Aiemmin arvioitua vahvempaan kehitykseen ovat vaikuttaneet erityisesti metsärahastojen ennustettua korkeammat tuottopalkkiot vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.

Hiljaisen jakson vuoksi yhtiö ei kommentoi tai julkista muita ennakkotietoja tuloksestaan ennen tilinpäätöstiedotteensa julkistamista. United Bankers julkistaa tilinpäätöstiedotteen vuodelta 2022 perjantaina 17.2.2023.

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 149 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (30.6.2022). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 43,8 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 14,4 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (30.6.2022). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.