• United Bankers Oyj/

United Bankers Oyj: Erikoissijoitusrahasto UB Suomi Kiinteistöt on tehnyt ensimmäiset sijoitukset kiinteistökohteisiin Turussa ja Tampereella

LEHDISTÖTIEDOTE 5.3.2019 kello 10:00

United Bankers: Erikoissijoitusrahasto UB Suomi Kiinteistöt on tehnyt ensimmäiset sijoitukset kiinteistökohteisiin Turussa ja Tampereella

United Bankersin Erikoissijoitusrahasto UB Suomi Kiinteistöt on tehnyt ensimmäiset sijoitukset kiinteistökohteisiin Turussa ja Tampereella. Toinen sijoituskohteista sijaitsee Turussa, kauppakeskus Skanssin välittömässä läheisyydessä. Kohde on liike-, toimisto- ja palvelutiloja käsittävä monikäyttäjäkiinteistö, jonka päävuokralaisena toimii Hartela Länsi-Suomi Oy. Kohteen vuokrattava pinta-ala on noin 1900 neliömetriä ja kiinteistön vuokrasopimusten keskimaturiteetti on noin yhdeksän vuotta. Lisäksi rahasto on tehnyt sijoituksen Tampereella sijaitseviin asuntoihin, joissa kaikissa on pitkät vuokrasopimukset.

"UB Suomi Kiinteistön vahvan varainkeruun jälkeen olemme tehneet ensimmäiset kiinteistösijoitukset, jotka sopivat erinomaisesti rahastomme sijoitusfilosofiaan ja täyttävät niille asetetut tuottotavoitteet. Tavoitteenamme on jatkaa vastaavien kiinteistökohteiden hankintaa lähitulevaisuudessa", kertoo Erikoissijoitusrahaston UB Suomi Kiinteistöt salkunhoitaja Perttu Hokkanen.

"On hienoa, että Hartelan kiinteistökohteet ovat ensimmäiset sijoitukset uudessa UB Suomi Kiinteistöt -rahastossa. Olemme kehittäneet jo pitkään Skanssin aluetta monipuolisena kaupunginosana, ja nyt myytävä toimitilakiinteistö täydentää alueen palveluita. Samassa yhteydessä käynnistimme yhteistyömme rahaston kanssa myös asuntokohteiden osalta", kertoo Hartela Länsi-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kolehmainen.

Erikoissijoitusrahaston UB Suomi Kiinteistöt strategiana on sijoittaa vakaan tuoton kiinteistökohteisiin Suomessa. Rahasto on Suomen ensimmäinen kiinteistörahasto, joka sijoittaa laajasti eri kiinteistökohteisiin, joihin lukeutuvat muun muassa palvelu- ja hoivakiinteistöt, toimistot, asunnot ja tontit. Rahaston toiminta käynnistyi marraskuussa 2018 ja rahasto oli helmikuun loppuun mennessä kerännyt merkintöjä jo noin 35 miljoonalla eurolla.

UB Suomi Kiinteistöt on osa United Bankersin reaaliomaisuussijoitustuotteiden perhettä, joihin kuuluvat kiinteistö- ja metsäomaisuus- sekä kiinteistö- ja infrayhtiöiden osakkeisiin sijoittavat rahastot. United Bankersilla on yhteensä 15 erilaista reaaliomaisuusrahastoa, jotka sijoittavat monipuolisesti kotimaiseen ja kansainväliseen reaaliomaisuuteen. Konsernin hallinnoitavasta varallisuudesta 2,9 miljardista eurosta noin kolmannes on sijoitettuna reaaliomaisuuskohteisiin.

Perttu Hokkanen, salkunhoitaja, UB Suomi Kiinteistöt, UB Omaisuudenhoito Oy
Sähköposti: perttu.hokkanen@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 896 784

Hanna Kolehmainen, toimitusjohtaja, Hartela Länsi-Suomi Oy
Sähköposti: hanna.kolehmainen@hartela.fi
Puhelin: 040 549 4211

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankersin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 130 työntekijää (FTE) sekä 34 asiamiestä (2018). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 33,7 miljoonaa euroa ja käyttökate 7,3 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 2,9 miljardia euroa (2018). United Bankers Oyj on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankers -konserniin osoitteessa www.unitedbankers.fi.

Hartela lyhyesti:

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.