United Bankers Oyj:n maksullisessa osakeannissa annetut A-osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin

YHTIÖTIEDOTE 15.4.2019 kello 9:30

United Bankers Oyj:n hallitus päätti 12.4.2019 järjestää maksullisen osakeannin Suomen Pankkiiriliikkeen myyjille ylimääräisen yhtiökokouksen 8.1.2018 antaman valtuutuksen nojalla. Maksullisessa osakeannissa United Bankersin uusia A-sarjan osakkeita laskettiin liikkeeseen yhteensä 377 079 kappaletta.

Kaikki osakkeet on merkitty ja rekisteröity kaupparekisteriin 15.4.2019.  Osakeannin seurauksena yhtiön A-sarjan osakkeiden kokonaismäärä nousee 10 041 909 osakkeeseen.

Uudet osakkeet lasketaan liikkeeseen Euroclear Finland Oy:n ylläpitämässä arvo-osuusjärjestelmässä ja otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq First North -markkinapaikalla arviolta 16.4.2019.

Yhtiön hyväksyttynä neuvonantajana toimii Oaklins Merasco Oy, puhelin: 09 6129 670.

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankersin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 130 työntekijää (FTE) sekä 34 asiamiestä (2018). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 33,7 miljoonaa euroa ja käyttökate 7,3 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 2,9 miljardia euroa (2018). United Bankers Oyj on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankers -konserniin osoitteessa www.unitedbankers.fi.