United Bankers Oyj:n omien osakkeiden luovutus johdon kannustinjärjestelmän perusteella

PÖRSSITIEDOTE 15.3.2023 kello 9:00

United Bankers Oyj luovuttaa yhtiön hallituksen päätöksen mukaisesti yhteensä 21 794 osaketta vastikkeetta yhtiön johdon osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään kuuluville henkilöille 15.3.2023. Osakkeista 15 607 kappaletta luovutetaan järjestelmään kuuluville avainhenkilöille ansaintajaksojen 2022 sekä 2020–2022 perusteella. 2 294 osaketta luovutetaan lykättyinä palkkioina ansaintajaksolta 2019–2021, 2 171 osaketta ansaintajaksolta 2018–2020 sekä 1 722 osaketta ansaintajaksolta 2017–2019. Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 23.3.2022 antamaan antivaltuutukseen.

Yhtiö tiedotti United Bankersin osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä 24.1.2023. Lisätietoja kannustinjärjestelmästä on saatavilla yhtiön internetsivuilla https://unitedbankers.fi/fi/oyj/sijoittajat/hallinnointi/palkitseminen.

Osakepalkkiot maksetaan luovuttamalla United Bankersin hallussa olevia yhtiön omia osakkeita, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä (10 773 043 osaketta) ei muutu. Yhtiön hallussa on omia osakkeita 8 716 kappaletta kannustinjärjestelmän perusteella 15.3.2023 suoritettujen luovutusten jälkeen.

Johan Linder, hallituksen puheenjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: johan.linder@unitedbankers.fi

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 148 työntekijää (FTE) sekä 32 asiamiestä (31.12.2022). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 48,6 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,6 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,4 miljardia euroa (31.12.2022). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.