• United Bankers Oyj/

United Bankers Oyj:n puolivuosikatsaus 1.1.-30.6.2024: Historian vahvin puolivuotisjakso – keskeisenä tekijänä metsästrategian menestyksekäs toteutus

PÖRSSITIEDOTE 23.8.2024 kello 9:00

Tämä pörssitiedote on tiivistelmä United Bankersin puolivuosikatsauksesta 1.1.-30.6.2024. Puolivuosikatsaus taulukkoineen on kokonaisuudessaan tämän tiedotteen liitteenä sekä yhtiön verkkosivuilla www.unitedbankers.fi.

Tiedotteen luvut ovat tilintarkastamattomia.

Tammi-kesäkuu 2024 lyhyesti

• Konsernin liikevaihto (liiketoiminnan tuotot) oli katsauskaudella 33,0 miljoonaa euroa (24,7 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 33,5 %.
  • Konsernin operatiivinen käyttökate oli 15,0 miljoonaa euroa (8,0 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 86,5 % ja operatiivinen liikevoitto 13,8 miljoonaa euroa (7,0 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 97,6 %.
  • Konsernin liikevoitto katsauskaudella oli 13,5 miljoonaa euroa (7,0 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 93,2 % ja katsauskauden voitto 10,5 miljoonaa euroa (5,4 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 93,5 %.
  • Konsernin osakekohtainen tulos oli 0,96 euroa (0,50 euroa 1–6/2023), kasvua 91,2 %.
  • Varainhoidon palkkiotuotot kasvoivat katsauskauden aikana 31,5 % ja olivat 30,9 miljoonaa euroa (23,5 milj. euroa 1–6/2023). Pääomamarkkinapalveluiden palkkiotuotot olivat 0,6 miljoonaa euroa (0,1 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 452,7 %.
  • Konsernin hallinnoitavat varat kohosivat 4,8 miljardiin euroon (4,6 mrd. euroa 31.12.2023), kasvua 4,3 % vuodenvaihteen tasosta.
  • Rahastoista saadut tuottopalkkiot kasvoivat merkittävästi. Tähän vaikutti keskeisesti metsärahasto UB Nordic Forest Fund II Ky:n yhtiömiesosuuksien ja metsäomaisuuden myynti saksalaiselle MEAG:lle. United Bankersin tytäryhtiön UB Nordic Forest Management Oy:n myynnistä ansaitsemasta tuottopalkkiosta 10,6 miljoonaa euroa kirjautui United Bankersin katsauskauden nettotuottoihin.
  • Varainhoitoliiketoiminnan käyttökate oli katsauskaudella 15,3 miljoonaa euroa (8,8 milj. euroa 1–6/2023), kasvua 73,5 %. Konsernin pääomamarkkinapalveluliiketoiminnan käyttökate oli 0,1 miljoonaa euroa (-0,4 milj. euroa 1–6/2023).
  • Kulu-tuottosuhde oli 0,59 (0,71).
  • Yhtiö toistaa 4.3.2024 päivittämänsä ohjeistuksen vuodelle 2024: Yhtiö arvioi operatiivisen liikevoittonsa kasvavan selvästi vuoden 2023 tasosta.

Liiketoiminnan keskeiset tapahtumat lyhyesti

United Bankersin alkuvuoden tulos kohosi ennätystasolle. Keskeisin vahvaan tuloskasvuun vaikuttanut tekijä oli metsärahasto UB Nordic Forest Fund II Ky:n maaliskuussa toteutunut yhtiömiesosuuksien ja metsäomaisuuden myynti saksalaisen Munich Re Groupin omaisuudenhoitoyhtiölle MEAG:lle. United Bankersin tytäryhtiö UB Nordic Forest Management Oy ansaitsi metsärahaston myynnistä 18,0 miljoonan euron tuottopalkkion, josta 10,6 miljoonaa euroa kirjautui United Bankersin katsauskauden nettotuottoihin.

United Bankersin hallinnoitavat varat kasvoivat alkuvuoden aikana 4,6 miljardista 4,8 miljardiin euroon. Pääosin suotuisa tuottokehitys rahastoissa ja varainhoidossa tuki osaltaan hallinnoitavien varojen kehitystä. Rahastojen nettomerkinnät säilyivät positiivisina yltäen 93,1 miljoonaan euroon, mutta vallitseva markkinaympäristö hidasti etenkin yhtiölle tärkeiden reaaliomaisuusrahastojen myyntiä. Täyden valtakirjan varainhoitopalveluiden kysyntä jatkoi sen sijaan vahvaa kasvuaan, ja palvelut keräsivät uusia pääomia yli kaksinkertaisen määrän suhteessa vertailukauteen. UB Nordic Forest Fund II -metsärahaston myynti pienensi hallinnoitavia varoja 134 miljoonalla eurolla suhteessa vuodenvaihteen tilanteeseen.

Toukokuussa United Bankers järjesti suunnatut osakeannit konsernin henkilöstölle ja johdolle sekä United Bankers  konsernin sidonnaisasiamiehille sekä tietyille konsernin hallinnoimien vaihtoehtorahastojen johtoasemassa olevien avainhenkilöiden omistusyhteisöille. Annit saavuttivat laajaa kiinnostusta ja ne merkittiin kokonaisuudessaan 2,2-kertaisesti. Henkilöstöantiin osallistui lähes 70 prosenttia merkintään oikeutetuista ja sidonnaisasiamiesantiin noin 75 prosenttia merkintään oikeutetuista. Yhteensä 137 UB:laisen ja asiamiehen osallistuminen antiin osoittaa vahvaa sitoutumista United Bankersin pitkän aikavälin strategiaan ja tavoitteisiin.

United Bankersin mittava tietojärjestelmäuudistus eteni kevään aikana käyttöönottovaiheeseen. Uudistuksessa aiemmat, muun muassa salkunhoitoon, arvopaperien säilytykseen ja selvitykseen sekä raportointiin liittyvät järjestelmät korvattiin yhdellä uudella järjestelmällä. Järjestelmähanke toteutettiin yhdessä suomalaisen ohjelmistoyhtiön Digia Oyj:n kanssa. Siirtyminen yhteen nykyaikaiseen pääjärjestelmään yksinkertaistaa ja tehostaa konsernin sisäisiä prosesseja sekä mahdollistaa esimerkiksi digitaalisten palveluiden ja asiakasraportoinnin entistä joustavamman kehityksen.

Avainluvut (Luvut on esitetty tarkemmin puolivuosikatsauksen liitteessä)

1-6/2024

Osakekohtaiset tunnusluvut

Tulos per osake, EUR

91,2

Tulos per osake, EUR (laimennusvaikutuksella oikaistu)

88,6

Oma pääoma per osake, EUR

Varojenjako per osake**

Muut avainluvut

Kulu-tuottosuhde

Hallinnoitavat varat kauden lopussa, Mrd. EUR

4,8

4,6

Asiakasmäärä kauden lopussa

Henkilöstö kauden lopussa (FTE)***

* Muutos-% laskettu todellisten lukujen mukaan, taulukossa pyöristetyt luvut

** Yhtiökokouksen 22.3.2024 vahvistama varojenjako tilikaudelta 2023: osinko 0,50 euroa ja pääomanpalautus 0,50 euroa

*** Henkilöstömäärä on ilmoitettu kokopäivätoimisiksi muutettuna

United Bankers esittää keskeisinä tunnuslukuina konsernin operatiivisen käyttökatteen ja operatiivisen liikevoiton, joilla yhtiö kuvaa jatkuvan liiketoiminnan kannattavuutta ja tulosta. Operatiivisia tunnuslukuja käytetään parantamaan vertailukelpoisuutta raportointikausien välillä. Operatiivisista tunnusluvuista oikaistaan vertailukelpoisuuteen vaikuttavien yritysjärjestelyiden vaikutukset sekä tietyt olennaiset, ei-operatiiviset erät. Lisätietoja tunnuslukujen laskennasta on saatavilla puolivuosikatsauksen taulukko-osuudessa.

Konsernin liikevaihto ja tuloskehitys tammi-kesäkuu 2024

(vertailuluvut 1-6/2023)

United Bankersin liikevaihto (liiketoiminnan tuotot) kasvoi katsauskaudella 33,5 prosentilla 33,0 miljoonaan euroon (24,7 milj. euroa). Konsernin operatiivinen liikevoitto lähes kaksinkertaistui 13,8 miljoonaan euroon (7,0 milj. euroa), ja operatiivinen liikevoittoprosentti kohosi 41,9 prosenttiin (28,3 prosenttia). Osakekohtainen tulos nousi 0,96 euroon (0,50). Oman pääoman tuotto vahvistui 35,9 prosenttiin (27,5 prosenttia) ja kulu-tuottosuhde parani 0,59:ään (0,71).

Erittäin vahvaa tulos- ja kannattavuuskehitystä selittää ennen kaikkea UB Nordic Forest Fund II -metsärahaston maaliskuussa toteutunut myynti saksalaisen Munich Re Groupin omaisuudenhoitoyhtiölle MEAG:lle. United Bankersin tytäryhtiö UB Nordic Forest Management Oy ansaitsi metsärahaston myynnistä 18,0 miljoonan euron tuottopalkkion, josta 10,6 miljoonaa euroa kirjautui konsernin katsauskauden nettotuottoihin. Kaupasta kerrotaan tarkemmin tiedotteen varainhoitosegmentin kehitystä kuvaavassa osiossa.

Varainhoitoliiketoiminnan palkkiotuotot kasvoivat kokonaisuudessaan katsauskaudella. Hallinnoitavien varojen kasvu tuki rahastoista saatavien hallinnointipalkkioiden myönteistä kehitystä. Täyden valtakirjan omaisuudenhoidosta kertyneet palkkiot kohosivat niin ikään suhteessa vertailukauteen. Rahastojen tuottopalkkiot laskettuna ilman edellä mainittua metsärahaston myynnistä kirjautunutta tuottopalkkiota jäivät kuitenkin selvästi vertailukautta matalammalle tasolle. Myös strukturoiduista sijoitustuotteista kertyneet palkkiotuotot laskivat. Rahastojen ja omaisuudenhoidon yhteenlasketut nettotuotot muodostivat katsauskaudella peräti 97 prosenttia varainhoitosegmentin nettopalkkiotuotoista ja koko konsernin nettopalkkiotuotoista jo lähes 95 prosenttia. Korkeana pysyneen korkotason ansiosta asiakasvaroista saatava korkokate kehittyi edelleen myönteisesti vaikuttaen positiivisesti varainhoitosegmentin tulokseen. Kokonaisuudessaan konsernin suurimman segmentin liikevaihto kohosi katsauskaudella 32,2 miljoonaan euroon (24,4 milj. euroa) ja käyttökate 15,3 miljoonaan euroon (8,8 milj. euroa).

Pääomamarkkinapalveluliiketoiminnan aktiviteettitaso pysyi alhaisena alkuvuoden hiljaisen yritysjärjestely- ja listautumismarkkinan seurauksena. Merkittäviin toimeksiantoihin kuului UB Corporate Finance Oy:n toimiminen taloudellisena neuvonantajana Optomed Oyj:n kesäkuussa järjestämässä suunnatussa osakeannissa. Pääomamarkkinapalveluiden liikevaihto kasvoi vertailukaudesta 0,6 miljoonaan euroon (0,2 milj. euroa) ja käyttökate kääntyi positiiviseksi ollen 0,1 miljoonaa euroa (-0,4 milj. euroa). Muut-segmentin alla raportoitavien konsernin omien sijoitusten tuotot vaikuttivat omalta osaltaan positiivisesti katsauskauden tulokseen.

United Bankers on viime vuosien aikana toteuttanut useita hankkeita, joiden tavoitteena on vahvistaa tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia sekä toisaalta yksinkertaistaa ja tehostaa toimintaa. Hankkeisiin liittyy usein etupainotteisia kertaluonteisia kuluja, jotka realisoituvat ennen kasvun tai tavoiteltujen kustannussäästöjen toteutumista.

Konsernin historian laajin tietojärjestelmäuudistus eteni keväällä järjestelmän käyttöönottoon. Jatkossa kehityksen painopiste siirtyy jälleen uuden järjestelmän tuomiin toiminnan tehostamismahdollisuuksiin sekä asiakaskokemuksen parantamiseen muun muassa uusien digitaalisten palvelujen avulla. Kustannussäästöjä tavoitellaan myös vuoden alussa voimaan astuneella konsernirakenteen uudistuksella, johon liittyen United Bankers sulki UB Lifen Luxemburgissa sijaitsevan sivuliikkeen, vähensi toimipisteidensä määrää ja karsi sijoituspalveluiden tarjoamiseen liittyviä päällekkäisiä toimilupia toteuttamalla konsernin tytäryhtiöiden jakautumisia ja sulautumisia.

Kasvu- ja tehostamispanostusten sekä yleisen kustannusinflaation seurauksena konsernin kulut nousivat alkuvuonna suhteessa vertailukauteen. Hallintokulut sisältäen henkilöstö- ja muut hallintokulut kohosivat 8,7 prosentilla 14,5 miljoonaan euroon (13,4 milj. euroa). Henkilöstökulut kasvoivat kokonaisuudessaan 9,1 prosentilla 10,6 miljoonaan euroon (9,7 milj. euroa). Kolmannes kasvusta liittyy kevään henkilöstöannista kirjattuun laskennalliseen merkintähinnan alennukseen. Kiinteiden palkkojen kehityksessä näkyvät laajat, joskin maltilliset palkankorotukset, jotka toteutettiin konsernissa alkuvuonna. Muuttuvien palkkojen nousu selittyy muun muassa vahvan tulos- ja osakekurssikehityksen vaikutuksilla bonusvarauksiin sekä metsärahaston kauppaan liittyvillä kertaluonteisilla bonuksilla.

Muut hallintokulut kasvoivat puolestaan 7,5 prosenttia 3,9 miljoonaan euroon (3,6 milj. euroa). Nousuun vaikuttivat muun muassa järjestelmäkehitykseen liittyvät kertaluonteiset kustannukset. Konsernissa jatkettiin panostuksia myös uusiin tuotteisiin, kansainvälisen myynnin edistämiseen sekä vastuullisuuden ja vastuullisuusraportoinnin kehittämiseen. Panostukset työntekijöiden hyvinvointiin ja työn mielekkyyteen näkyivät koulutuksen, yhteisten tapahtumien ja työterveyteen liittyvien kustannusten nousuna. Poistot ja arvonalentumiset kasvoivat 1,2 miljoonaan euroon (1,0 milj. euroa) muun muassa uuden tietojärjestelmän käyttöönoton sekä United Bankersin Helsingin pääkonttorin viime vuonna valmistuneen toimitilauudistuksen seurauksena.

Henkilöstömäärä kokopäivätoimisiksi muutettuna pysyi vakaana vuodenvaihteen tilanteeseen nähden ja oli kesäkuun lopussa 163 henkilöä (160 henkilöä 31.12.2023). Tästä määräaikaista henkilöstöä oli yhteensä 14 henkilöä (10 henkilöä). Määräaikaisella henkilöstöllä pyrittiin vahvistamaan muun muassa järjestelmäuudistuksen edellyttämiä resursseja.

Toimitusjohtajan katsaus

Patrick Anderson

Toimintaympäristömme alkuvuonna 2024 oli kaksijakoinen. Osake-, korko- ja metsämarkkinat kehittyivät pääosin myönteisesti. Toisaalta kiinteistömarkkinan alakulo, etenkin Suomessa, jatkui vielä vuoden alkupuoliskon aikana. Inflaation ja korkojen jatkaessa nopeaa laskuaan pidän kuitenkin varsin todennäköisenä, että pohjat ovat nyt käsillä.

Salkunhoidollisesti onnistuimme katsauskaudella hyvin: täyden valtakirjan varainhoitomallimme sekä rahastoperheemme riskikorjatut tuotot olivat keskimäärin vahvoja. Hallinnon saralla historiamme suurin tietojärjestelmäuudistus vietiin tuotantoon. Useita vanhoja järjestelmiä korvannut uusi pääjärjestelmä sekä vuodenvaihteessa tehdyt yhtiörakenteen yksinkertaistamistoimet nopeuttavat ja tehostavat jatkossa niin kehitystyötämme kuin itse perusliiketoimintaammekin.

Vaihtoehtorahastoissa erityisesti kiinteistörahastojen vastatuuli laski uusmyyntiä tavoitetasostamme eikä laskeva korkotaso vielä ehtinyt vaikuttaa vuoden ensimmäisen puoliskon aikana. Sijoittajien varovaisuus näkyi etenkin instituutiokentässä niin Suomessa, Ruotsissa kuin Euroopan markkinoillakin. Rahastojen nettomerkinnät olivat yllä mainitusta huolimatta selvästi positiiviset ja etenkin UB 360 sekä Private Investment Office -varainhoitomallimme sekä energia- ja metsärahastomme keräsivät uusia pääomia.

United Bankersille alkuvuosi oli tunnuslukujen valossa sen toimintahistorian vahvin puolivuotisjakso. Yhtiön liikevaihto kasvoi alkuvuonna 33,5 prosenttia 33,0 miljoonaan euroon. Operatiivinen liikevoitto puolestaan kasvoi 97,6 prosenttia 13,8 miljoonaan euroon ja osakekohtainen tulos kasvoi 91,2 prosenttia 0,96 euroon. Kulu-tuottosuhde vahvistui 0,59:ään (0,71). Varainhoitosegmentissä nettopalkkiotuotot kohosivat 33,8 prosenttia 28,3 miljoonaan euroon käyttökatteen noustessa 73,5 prosenttia 15,3 miljoonaan euroon. Pääomamarkkinapalvelut-segmentin nettopalkkiotuotot puolestaan nousivat 548,5 prosenttia 0,6 miljoonaan euroon ja käyttökate 0,1 miljoonaa euroa voitolliseksi.

Rahastojemme nettomerkinnät olivat ensimmäisellä vuosipuoliskolla 93,1 miljoonaa euroa positiiviset ja varainhoitopalvelujen kokonaismyynti ylsi 273 miljoonaan euroon. Niiden aiempaa hitaampaan kehitykseen vaikutti ennen kaikkea kiinteistömarkkinoiden vaikea toimintaympäristö. Hallinnoitavien varojemme määrä nousi 4,3 prosenttia 4,8 miljardiin euroon. Rahastojen kiinteät hallinnointipalkkiot kasvoivat 3,9 prosenttia rahastojen nettopalkkiotuottojen edustaessa jo 87:ää prosenttia konsernin kaikista nettopalkkiotuotoista.

Yhtiön henkilöstökulut kasvoivat alkuvuoden aikana nousten 9,1 prosenttia. Merkittäviltä osin kasvu muodostui henkilöstöannin laskennallisesta merkintähinnan alennuksesta. Lisäksi nousuun vaikuttivat alkuvuonna toteutetut laajat mutta maltilliset palkankorotukset sekä alkuvuoden vahvan tuloksen seurauksena kasvaneet muuttuvat palkkiot ja bonusvaraukset. Hallintokulujen 7,5 prosentin nousu selittyy uuden tietojärjestelmän implementointiin liittyvillä osittain kertaluonteisilla kuluilla sekä etenkin vastuullisuustyöhön, kansainvälisen jakelun vauhdittamiseen sekä viime aikoina lanseerattujen uusien rahastojen käynnistämiseen liittyvillä investoinneilla.

Kevään aikana vastuullisuustyömme painottui vastuullisuuden arviointiin, kehittämiseen sekä raportointiin. Ilmastonmuutoksen hillintä on edelleen keskeinen teema tuotteidemme ja palveluidemme vastuullisuuden kehittämisessä. Yksi tärkeimmistä tavoitteista on vähentää sijoitusten kasvihuonekaasupäästöjä ja lisätä niiden hiilen sidontaa.

Uusimpiin rahastoihimme kuuluvat UB Forest Industry Green Growth Fund ja UB Uusiutuva Energia tarjoavat mahdollisuuden sijoittaa tuotteisiin, joiden keskiössä on ilmastonmuutoksen hillintä ja vihreän siirtymän edistäminen. UB Smart, UB Suomi ja UB Eurooppa Kiinteistöosake -rahastot ovat esimerkkejä rahastoista, jotka ovat Morningstarin vertailun mukaan verrokkiryhmänsä parhaimmistoa vastuullisuuden saralla. Kevään aikana viiden vastuullisuusmaapallon kategoriaan nousivat myös UB Infra ja UB Lyhyt Korko -rahastot.

Vuoden 2024 alussa yhtiö julkaisi tulokset PRI:n (Principles for Responsible Investment) tekemästä vastuullisen sijoittamisen periaatteiden toteutumista koskevasta arvioinnista. Saimme parhaan mahdollisen arvosanan (5/5) kaikissa pisteytetyissä omaisuuslajeissa sekä toiseksi parhaan arvosanan (4/5) vastuullisen sijoittamisen menettelytapoihin, hallinnointiin ja strategiaan sekä varmentamismenettelyihin liittyvissä osioissa.

Yhtiön liiketoiminnan alkuvuoden myönteisen kehityksen sekä strategisten kasvupanostusten ansiosta näkymät lähitulevaisuuteen pysyvät vakaina, eikä koko vuoden ohjeistukseen yhtiön operatiivisen liikevoiton tasosta tehdä muutoksia: arvioimme maaliskuussa päivittämämme ohjeistuksen tapaan operatiivisen liikevoittomme olevan selvästi vuoden 2023 ennätystasoa korkeampi.

Järjestimme kevään aikana henkilöstölle ja sidonnaisasiamiehille suunnatut osakeannit, joiden tulokset osoittavat upean joukkueemme vahvan sitoutumisen asiakkaisiimme ja yhtiöömme. Selvästi ylimerkittyjen antien jälkeen 75 prosenttia UB-tiimistä on myös yhtiön omistajia. UB:laiset haluavat olla pitkäjänteisesti mukana rakentamassa Pohjois-Euroopan johtavaa vaihtoehtoisiin sijoituksiin erikoistunutta varainhoitotaloa, joka on samalla asiakkaidensa luotetuin kumppani. Ainutlaatuinen asemamme vastuullisen varainhoidon sekä metsän, energian ja kiinteistöjen arvoketjujen risteyksessä on meitä jokaista UB:laista innostava. Tiimimme 54 prosentin omistus yhtiön koko osakekannasta tarkoittaa toisaalta jatkuvuutta strategian toimeenpanossa, toisaalta merkittävää kannustinta jatkaa erinomaista työtä asiakkaidemme eteen – vuoden jokaisena päivänä. Kiitos asiakkaillemme, tiimille sekä muille sidosryhmillemme. Tästä on hieno jatkaa!

Ohjeistus vuodelle 2024

Yhtiö toistaa 4.3.2024 päivittämänsä ohjeistuksen vuodelle 2024 ja arvioi operatiivisen liikevoittonsa kasvavan selvästi vuoden 2023 tasosta.

Pääomanpalautuksen aikataulu

United Bankers Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 22.3.2024 päätöksen mukaisesti yhtiö maksaa syksyllä pääomanpalautusta osana tilikauden 2023 varojen jakoa. Pääomanpalautuksen suuruus on 0,50 euroa osakkeelta. Pääomanpalautuksen täsmäytyspäivä on 27.9.2024 ja maksupäivä 4.10.2024.

Tilinpäätöstiedote tilikaudelta 2024

United Bankers -konsernin tilinpäätöstiedote tilikaudelta 2024 julkaistaan arviolta 14.2.2025, ja se on saatavilla yhtiön verkkosivuilla Sijoittajat-osiossa osoitteessa www.unitedbankers.fi.

Tiedotustilaisuus

Tiedotustilaisuus analyytikoille ja tiedotusvälineille järjestetään perjantaina 23.8.2024 klo 11.30 United Bankersin tiloissa osoitteessa Aleksanterinkatu 21 A, 4. kerros, Helsinki. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös verkon välityksellä. Pyydämme ilmoittautumaan etukäteen osoitteeseen ir@unitedbankers.fi.

Katri Nieminen, talousjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: katri.nieminen@unitedbankers.fi
Puhelin: 050 564 4787, 09 25 380 349

Viestintä ja sijoittajasuhteet: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 163 työntekijää (FTE) sekä 26 asiamiestä (30.6.2024). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 52,1 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,9 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,8 miljardia euroa (30.6.2024). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa unitedbankers.fi.