United Bankers Oyj:n tytäryhtiöt UB Markets Oy ja UB Securities Oy fuusioituvat

YHTIÖTIEDOTE 31.10.2019 kello 09:15

United Bankers Oyj:n tytäryhtiöt UB Markets Oy ja UB Securities Oy fuusioituvat

United Bankers Oyj:n tytäryhtiö UB Markets Oy sulautuu UB Securities Oy:hyn. Sulautumisen voimaantulopäivä on 31.10.2019. Sulautuneet yhtiöt jatkavat toimintaansa nimellä UB Securities Oy.

UB Securities ja UB Markets ovat United Bankersin täysin omistamia tytäryhtiöitä. UB Securities on sijoituspalveluyhtiö, joka tarjoaa arvopaperinvälitystä ja sijoitusneuvontaa sekä toimii muun muassa listautumisantien järjestäjänä ja merkintäpaikkana. UB Markets keskittyy pääomamarkkinapalveluihin lähinnä Suomessa ja Ruotsissa. Sulautumisen jälkeen kahden aiemmin erillisen yhtiön liiketoiminnat jatkavat toimintaansa yhden yritysnimen alla.

UB Securitiesin ja UB Marketsin sulautumisen tavoitteena on yksinkertaistaa United Bankersin konsernirakennetta ja tehostaa synergioita toimintojen välillä.

UB Securitiesin toimitusjohtaja Ville Väisänen jatkaa UB Securities Oy:n toimitusjohtajana. UB Marketsin toimitusjohtaja Tom Olsio jatkaa fuusion jälkeen UB Securitiesissa tittelillä Head of Equity Capital Markets vastaten pääomamarkkinapalveluiden kokonaisvaltaisesta kehittämisestä.

Ville Väisänen, toimitusjohtaja, UB Securities Oy
Sähköposti: ville.vaisanen@unitedbankers.fi
Puhelin: 040 588 67 69, 09 25 380 246

Yhtiön hyväksyttynä neuvonantajana toimii Oaklins Merasco Oy, puhelin: 09 6129 670.

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankersin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 139 työntekijää (FTE) sekä 32 asiamiestä (6/2019). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 33,7 miljoonaa euroa ja käyttökate 7,3 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 3,2 miljardia euroa (6/2019). United Bankers Oyj on ollut listattuna First North Growth Market Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankers -konserniin osoitteessa www.unitedbankers.fi.