United Bankers Oyj:n tytäryhtiöt UB Omaisuudenhoito Oy ja UB Omaisuudenhoito Tampere Oy sulautuvat

Pörssitiedote 31.3.2021 kello 9.00

United Bankers Oyj:n tytäryhtiöt UB Omaisuudenhoito Oy, vastaanottavana yhtiönä, ja UB Omaisuudenhoito Tampere Oy, sulautuvana yhtiönä, sulautuvat osakeyhtiölain mukaisena tytäryhtiösulautumisena. Sulautumisessa ei suoriteta vastiketta. Sulautumisen täytäntöönpanopäivä on tänään 31.3.2021. Sulautuvan yhtiön varat ja velat siirtyvät vastaanottavalle yhtiölle ja yhtiöt jatkavat toimintaansa nimellä UB Omaisuudenhoito Oy.

UB Omaisuudenhoito ja UB Omaisuudenhoito Tampere ovat United Bankersin konserniyhtiöitä, jotka tarjoavat varainhoitopalveluja. Sulautuvien yhtiöiden liiketoiminta jatkuu yhden toiminimen alla.

Sulautumisen tavoitteena on yksinkertaistaa United Bankers ‑konsernin rakennetta ja tehostaa taloudellisia ja strategisia synergioita toimintojen välillä. UB Omaisuudenhoito Oy:n toimitusjohtajana jatkaa Jani Lehti. UB Omaisuudenhoito Tampereen toimitusjohtaja Harri Lietosalmi jatkaa sulautumisen jälkeen UB Omaisuudenhoidossa tittelillä aluejohtaja. Myös muu UB Omaisuudenhoito Tampereen henkilöstö jatkaa UB Omaisuudenhoidon palveluksessa.

Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 129 työntekijää (FTE) sekä 35 asiamiestä (31.12.2020). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 34,4 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 8,6 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 3,8 miljardia euroa (31.12.2020). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.