United Bankers Oyj:n uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin

PÖRSSITIEDOTE 11.6.2024 kello 9:30

United Bankers Oyj:n uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin

United Bankers Oyj on aiemmin tiedottamansa mukaisesti toteuttanut suunnatut osakeannit United Bankers -konsernin henkilöstölle ja johdolle (”Henkilöstöanti”) sekä United Bankers konsernin sidonnaisasiamiehille, joiden yhtiömuoto on osakeyhtiö, sekä tietyille konsernin hallinnoimien vaihtoehtorahastojen johtoasemassa olevien avainhenkilöiden omistusyhteisöille (”Sidonnaisasiamiesanti” ja yhdessä Henkilöstöannin kanssa ”Suunnatut Annit”), joissa yhtiö tarjosi merkittäväksi 190 000 yhtiön uutta osaketta.  United Bankers julkisti yhtiön hallituksen päätöksen osakkeiden allokaatiosta 27.5.2024.

Henkilöstöannissa ja Sidonnaisasiamiesannissa annetut 190 000 yhtiön uutta osaketta on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin tänään 11.6.2024. Uusien osakkeiden rekisteröinnin seurauksena yhtiön liikkeeseen laskemien osakkeiden kokonaislukumäärä on 10 963 043, joista 8 834 osaketta on yhtiön hallussa.

Uudet osakkeet oikeuttavat osinkoon ja muuhun varojenjakoon sekä tuottavat muut osakkeenomistajan oikeudet yhtiössä siitä alkaen, kun uudet osakkeet on merkitty Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään yhtiön osakasluetteloon, arviolta 12.6.2024. Kaupankäynti uusilla osakkeilla alkaa Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla arviolta 12.6.2024.

Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

Nina Rosenlew, lakiasiainjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: nina.rosenlew@unitedbankers.fi
Puhelin: 040 522 6519, 09 25 380 261

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 160 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (31.12.2023). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 52,1 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,9 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (31.12.2023). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.