United Bankers Oyj:n uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

PÖRSSITIEDOTE 26.1.2023 kello 12:00

United Bankers Oyj:n uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

United Bankers Oyj:n henkilöstön ja sidonnaisasiamiesten lisäosakejärjestelmien mukaisissa suunnatuissa lisäosakeanneissa merkityt yhteensä 79 088 uutta osaketta on tänään 26.1.2023 rekisteröity kaupparekisteriin. Yhtiön osakkeiden kokonaismäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 10 773 043 osaketta, joista yhtiön hallussa on 22 008 osaketta.

Uudet osakkeet tuottavat samat osakkeenomistajan oikeudet kuin yhtiön muut osakkeet, kun ne on rekisteröity kaupparekisteriin ja kirjattu osakkeenomistajan arvo-osuustilille.

Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla 27.1.2023.

Nina Rosenlew, lakiasiainjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: nina.rosenlew@unitedbankers.fi

Puhelin: 040 522 6519, 09 2538 0261

Viestintä ja sijoittajasuhteet: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 149 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (30.6.2022). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 43,8 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 14,4 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (30.6.2022). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.