United Bankersin tytäryhtiö UB Omaisuudenhoito ja POP Pankkiliitto solmivat yhteistyösopimuksen

Lehdistötiedote 9.11.2017 kello 9:30

United Bankers Oyj:n varainhoitopalveluihin erikoistunut tytäryhtiö UB Omaisuudenhoito Oy ja POP Pankkiliitto osk ovat 9.11.2017 allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien valittujen UB-rahastojen jakelua POP Pankeissa. Sopimuksen kohteena olevat rahastot keskittyvät erityisesti reaaliomaisuussijoituksiin, joissa UB on edelläkävijä pohjoismaisellakin tasolla mitattuna. UB:n reaaliomaisuusrahastot ovat menestyneet erinomaisesti myös kansainvälisissä rahastovertailuissa.

Yhteistyösopimuksessa ovat mukana kaikki POP Pankkiliiton 26 jäsenpankkia, joilla on yhteensä 81 pankkikonttoria eri puolilla Suomea.

"Nyt allekirjoitettu sopimus on United Bankersille merkittävä askel yhteistyön syventämisessä. UB:n laadukkaiden reaaliomaisuusrahastojen lisääminen POP Pankkien tarjontaan parantaa pankkien palveluvalikoimaa entisestään.  POP Pankit puolestaan tarjoavat UB:lle konttoriverkostonsa kautta merkittävän jakelukanavan, jonka avulla rahastomme voivat tavoittaa parhaimmillaan POP Pankkien noin 250 000 asiakasta", kertoo UB Omaisuudenhoidon toimitusjohtaja Jani Lehti.

"POP Pankeilla on tutkimusten mukaan Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Haluamme jatkossakin tarjota asiakkaillemme erinomaisen pankkipalvelun lisäksi myös kattavan valikoiman erilaisia finanssialan tuotteita. Tuomalla United Bankersin reaaliomaisuusrahastot asiakkaidemme ulottuville mahdollistamme heille sijoittamisen kokonaan uuteen, ja erittäin mielenkiintoiseen omaisuusluokkaan laadukkailla tuotteilla", toteaa POP Pankkiliiton liiketoimintajohtaja Jaakko Pulli.

Jani Lehti, toimitusjohtaja, UB Omaisuudenhoito Oy
Sähköposti: jani.lehti @unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 940 037, 09 25 380 322

Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

Jaakko Pulli, liiketoimintajohtaja, POP Pankkiliitto osk
Sähköposti: jaakko.pulli@poppankki.fi
Puhelin: 050 420 0925

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu sijoitusalan konserni. Yhtiön liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito, arvopaperinvälitys, investointipankkitoiminta ja rahastojen hallinnointi. Varainhoidossa yhtiö on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama ja konsernin palveluksessa työskentelee 105 henkilöä (6/2017). Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 20,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1,5 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 2,2 miljardia euroa (6/2017). Yhtiö on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Tutustu tarkemmin United Bankers Oyj:hin osoitteessa www.unitedbankers.fi.

POP Pankit ovat asiakkaitaan varten perustettuja osuuskuntamuotoisia pankkeja, joilla tutkimusten mukaan on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat ja paras asiakaspalvelu. POP Pankki -ryhmään kuuluu 26 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö POP Vakuutus, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oy ja POP Pankkiliitto osk. Lisätietoja osoitteessa www.poppankki.fi.