Uniwater laajentaa Pohjoismaissa – perustaa sivuliikkeen Suomeen.

Report this content

Vesi- ja viemäröintikonserni Uniwater laajenee Suomen markkinoille. Tytäryhtiö Ibeco, yksi Pohjoismaiden johtavista LV- ja LVI- jakelijoista, on avannut sivuliikkeen Helsinkiin. Tämä on tärkeä ja odotettu askel konsernin maantieteellisessä laajentumisessa Pohjoismaihin.

Uniwater, vesihuoltoinfrastruktuuriin erikoistunut konserni, laajentaa nyt toimintaansa Pohjoismaissa sijoittamalla tytäryhtiö Ibecon Suomeen. Ibeco on yksi Pohjoismaiden johtavista asiakaslähtöisistä LV- ja LVI-tuotteiden toimittajista. Yrityksellä on asiakkaita ja toimitusverkostoja kaikissa Pohjoismaissa. Tästä syystä on luonnollista laajentaa toiminta myös Suomeen.

Carl Berglund, Uniwater Productin liiketoiminta-alueen johtaja, näkee suuria mahdollisuuksia maantieteellisessä laajentumisessa. Hän on odottanut innolla yrityksen perustamista ja iloitsee siitä, että organisaatio on nyt valmis sekä henkilökunnan että tilojen osalta.

– Olemme halunneet tehdä tämän jo pidemmän aikaa, ja nyt on oikea hetki – otamme tämän askeleen ja perustamme toimipisteen Suomeen. Uskomme vahvasti Suomen markkinoihin, investointitarve on suuri, ja siinä on paljon yhtäläisyyksiä sekä Ruotsin että Norjan kanssa, joissa jo toimimme. Nyt kehitämme ja kasvamme kokemuksiamme hyödyntäen yhdessä paikallisen henkilökunnan kanssa, sanoo Carl Berglund.

Ibeco aloitti keväällä varovaisen lanseerauksen osallistumalla Suomen suurimpaan infrastruktuurimessuun, Infratechiin, Jyväskylässä. Tarkoituksemme oli luoda kontakteja ja esitellä tuotevalikoimaamme. Samaan aikaan oli käynnissä avainhenkilöiden rekrytointi ja sopivien tilojen etsiminen. Nyt Ibeco Suomi on muuttanut uusiin toimitiloihinsa ja varastoonsa, jotka sijaitsevat strategisesti hyvällä paikalla lähellä yhtä pääväylistä ja vain vartin päässä Helsingin lentokentältä.

Avoimet ovet
Viralliset avajaiset järjestetään Ibeco Suomen toimistossa 21. syyskuuta klo 11–14. Silloin ovat tervetulleita asiakkaat, media ja muut kiinnostuneet kuulemaan lisää Ibecon tarjonnasta ja tapaamaan Pia Palmroosia, joka on Suomen myyntipäällikkö. Lisäksi mahdollisuus tavata Uniwaterin johtoryhmä.

Lehdistöakkreditointi avajaisiin 21. syyskuuta
Ilmoittautuminen avajaisiin viimeistään 15. syyskuuta osoitteeseen carolina.jaworski@uniwater.se.

Tietoa Ibecosta
IBECO on LV- ja LVI-alan agentuuritoimisto. Yritys perustettiin vuonna 1968, ja suurin osa asiakkaista koostuu kunnista, LV- ja LVI-urakoitsijoista sekä teollisuudesta. Ibeco edustaa valmistajia sekä Euroopassa että sen ulkopuolella. Yritys on kuulunut vuodesta 2019 LV- konserniin Uniwater.

www.ibeco.se

Lisä- ja yhteystietoja osoitteesta
Carl Berglund, Uniwater Productin liiketoiminta-alueen johtaja +46 70-331 00 43, carl.berglund@uniwater.se
Fredrik Jonsson, Uniwaterin toimitusjohtaja +46 70–3202740, fredrik.jonsson@uniwater.se
Pia Palmroos, Ibeco Suomi myyntipäällikkö +358 400 616486, pia.palmroos@ibeco.fi
Carolina Jaworski, Uniwaterin viestintävastaava, carolina.jaworski@uniwater.se +46 70-874 94 89

Pikafaktat

Lainaukset

Olemme halunneet tehdä tämän jo pidemmän aikaa, ja nyt on oikea hetki – otamme tämän askeleen ja perustamme toimipisteen Suomeen. Uskomme vahvasti Suomen markkinoihin, investointitarve on suuri, ja siinä on paljon yhtäläisyyksiä sekä Ruotsin että Norjan kanssa, joissa jo toimimme. Nyt kehitämme ja kasvamme kokemuksiamme hyödyntäen yhdessä paikallisen henkilökunnan kanssa.
Carl Berglund