Björn Wahlroos jatkaa UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen puheenjohtajana

UPM-Kymmene Oyj        Pörssitiedote (Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot)                29.3.2022 klo 18.40

Björn Wahlroos jatkaa UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen puheenjohtajana

Björn Wahlroos valittiin uudelleen UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen puheenjohtajaksi ja Henrik Ehrnrooth varapuheenjohtajaksi hallituksen järjestäytymiskokouksessa, joka pidettiin tänään varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen. Wahlroos on ilmoittanut, että nyt alkava toimikausi tulee olemaan hänen viimeinen toimikautensa puheenjohtajana.

Lisäksi hallitus valitsi keskuudestaan hallituksen valiokuntien puheenjohtajat ja muut jäsenet:

• Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Kim Wahl ja muiksi valiokunnan jäseniksi Jari Gustafsson ja Marjan Oudeman.

• Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Martin à Porta ja muiksi valiokunnan jäseniksi Emma FitzGerald ja Topi Manner.

• Nimitys- ja hallinnointivaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Björn Wahlroos ja muiksi valiokunnan jäseniksi Henrik Ehrnrooth ja Piia-Noora Kauppi.

Hallituksen arvion mukaan kaikki valiokuntien jäsenet ovat riippumattomia sekä yhtiöstä että sen merkittävistä osakkeenomistajista ja täyttävät siten hallinnointikoodin mukaiset riippumattomuusvaatimukset.

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela
Johtaja, Sidosryhmäsuhteet

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 9,8 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi