Ensimmäinen UPM:n paperikone ajettu alas Paperiliiton päätöksellä

(UPM, Helsinki, 4.11.2017 klo 17.50 EET) - Paperiliiton määräämä ylityökielto on johtanut paperikoneen alasajoon UPM:n Tervasaaren tehtaalla Valkeakoskella tänä aamuna. Erikoispaperia valmistavalla koneella on vahva tilauskanta.

Erikoispaperiliiketoimintayksikön johtaja Petri Hakanen pitää liiton toimintaa erittäin lyhytnäköisenä ja pahoittelee liiton päätösten vaikutuksia sekä henkilöstölle että asiakkaille.

"Vaikea nähdä, kenen etua liiton päätös ajaa."

"Useimmat työntekijät haluavat kehittää tehdasta pitkällä tähtäimellä ja paikallisesti sopien. Tästä on puhuttu niin monta kertaa. Ihmettelen, miten tämä voidaan nähdä tapana, jolla asioita viedään oikeaan suuntaan. On selvää, että Paperiliiton päätökset eivät paranna paikallisen sopimisen edellytyksiä ja Tervasaaren asemaa, kun kilpaillaan kehittämishankkeista."

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto ry:n kanssa on sovittu neuvotteluiden jatkamisesta maanantaina. Neuvotteluilmapiirin turvaamiseksi Metsäteollisuus on esittänyt, että Paperiliitto ry luopuu ylityökiellosta ja paikallisista painostustoimenpiteistä.

Johtaja Petri Hakanen, UPM Specialty Papers, puh. 040 530 5595

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi