Harald Dialer nimitetty UPM:n teknologiajohtajaksi ja UPM Biorefining -liiketoiminnan johtajaksi

(UPM, Helsinki, 24.9.2024 klo 13.00) – Harald Dialer on nimitetty UPM:n teknologiajohtajaksi ja UPM Biorefining -liiketoiminnan johtajaksi. Hänestä tulee UPM:n konsernin johtajiston jäsen, ja hän raportoi toimitusjohtaja Massimo Reynaudolle. Hän aloittaa tehtävässään 1. tammikuuta 2025.

Harald Dialer (s. 1970) siirtyy UPM:ään HCS Groupista, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana ja kaupallisen johtajan tehtävissä vuodesta 2020 lähtien. Hänellä on kemian tohtorin tutkinto ja laaja, yli 25 vuoden kokemus erikoiskemikaaleista ja uusiutuvien raaka-aineiden teknologioista BASF:ssa, Süd-Chemiessä, Scientific Design Co:ssa ja Clariantissa, joissa hän työskenteli liiketoimintajohtajana ja konsernihallinnossa. Hän on Saksan ja Itävallan kansalainen, ja hänen toimipaikkansa tulee olemaan Augsburgissa, Saksassa.

”Toivotan Haraldin lämpimästi tervetulleeksi UPM:ään ja konsernin johtoryhmään. Hänen taustansa kemian alalla ja vankka kokemuksensa liiketoiminnan kehittämisestä ja kannattavan kasvun aikaansaamisesta erikoiskemikaalien ja uusiutuvien raaka-aineiden liiketoiminnoissa sopii hyvin kasvustrategiaamme, kun tulemme biokemikaalimarkkinoille Leunan biojalostamon käynnistämisen myötä”, sanoo Massimo Reynaudo.

Harald Dialer seuraa tehtävässä Winfried Schauria, joka on ilmoittanut aikovansa jättää yhtiön henkilökohtaisista syistä.

”Haluan koko yhtiön ja konsernin johtoryhmän puolesta kiittää Winfriedia merkittävästä panoksesta UPM:ssä. Hänen 23-vuotinen uransa UPM:ssä kuvastaa täydellisesti yhtiön muutosta. Hän oli avaintekijä painopaperiliiketoiminnan vahvan aseman ja kannattavuuden säilyttämisessä, ja viime vuosina hän on luotsannut Biorefining -liiketoimintaamme ja teknologiafunktiotamme kohti tulevaisuutta”, Reynaudo sanoo.

Winfried Schaur jatkaa nykyisessä tehtävässään vuoden 2024 loppuun saakka.

ma-pe klo 9–16

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää X | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils