Puukauppa ja metsäpalveluiden ostaminen UPM:ltä on nyt helppoa - keskittäminen kannattaa

UPM Metsä on uudistanut palveluvalikoimansa ja puukauppaan liittyvät edut. Uudistuksella haluamme helpottaa metsänomistajaa löytämään juuri hänen tarpeisiinsa sopivat palvelut. Tarjoamme nyt entistä paremmat edut metsänomistajille, jotka haluavat saada metsistään parasta tuottoa ja hoitaa metsiään kestävästi.

"Jokaisella metsänomistajalla on erityinen suhde omaan metsäänsä", toteaa UPM:n metsäasioista vastaava sidosryhmäjohtaja Pekka Rajala. "Tämän vuoksi haluamme kuunnella metsänomistajaa herkällä korvalla ja räätälöidä puukaupat ja palvelumme metsänomistajan tavoitteiden ja toiveidensa mukaisesti sekä ottaa samalla huomioon hänen metsänsä mahdollisuudet."

Metsänomistajalle, jonka metsävarat mahdollistavat satunnaiset puukaupat, sopiva vaihtoehto voisi olla UPM Puukauppa ja metsäpalvelupakettimme UPM Reilu. UPM Reilu -palvelupaketti sisältää metsänuudistamiseen liittyvät metsänhoitotyöt. Lisäksi metsänomistaja voi tarpeen mukaan ostaa yksittäisiä palveluja laajasta, koko metsän kierron kattavasta valikoimastamme.

Suhteellisen säännöllisesti puukauppaa tekevälle metsänomistajalle, jonka elämäntilanne rajoittaa  omatoimista metsän hoitoa, suosittelemme  UPM Puukauppa Plus -palvelua ja UPM Oiva -metsä-palvelupakettia. UPM Puukauppa Plus -asiakkaalle kertyy  metsäpalvelubonusta, jolla voidaan kattaa UPM Oiva -palvelupaketin metsänhoitotöiden kustannuksia. UPM Oiva sisältää muun muassa metsäsuunnitelman ylläpidon, vuosittaisen metsän tilannekartoituksen sekä metsäomaisuuden hoitoon liittyviä palveluja. Huolehdimme sopimuksen mukaisesti myös uuden elinvoimaisen metsän perustamisesta hakkuiden jälkeen.

UPM Puukauppa Kumppani ja UPM Uljas -metsäpalvelupaketti tarjoavat metsänomistajalle laajimmat edut. Asiantuntijamme tekevät vuosittain metsänomistajan tavoitteiden ja toiveiden mukaisesti metsän sekä metsäomaisuuden hoitoon liittyvät toimenpide-ehdotukset, jotka ammattilaisemme toteuttavat metsänomistajan kanssa sovitulla tavalla.

"Metsävarojen tuloksellinen hyödyntäminen ja oikein kohdennetut hoitotoimenpiteet edellyttävät suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä", Rajala sanoo. "Metsävarallisuuden hoidon keskittäminen ja UPM Metsä Kumppanuussopimus ovat metsänomistajalle kannattava ratkaisu. Se tarjoaa hänelle parhaat edut."

"UPM Metsä Kumppanuussopimus sopii erityisesti metsänomistajalle, joka haluaa hoitaa metsäänsä aktiivisesti ja saada metsäomaisuudelleen parasta mahdollista tuottoa", Rajala jatkaa.

Kumppanuussopimuksella UPM sitoutuu säännölliseen puukauppaa metsän kestäviä hakkuumahdollisuuksien mukaisesti sekä huolehtimaan metsän elinvoimaisuudesta. Sopimus sisältää hinta- ja menekkitakuun puulle sekä puukaupasta tuplabonuksen, josta kertyneen summan asiakas voi hyödyntää maksuna sovituista töistä. Lisäksi kumppanuussopimuksen etuihin sisältyy mahdollisuus liittää sopimustilat UPM:n PEFCTM-sertifiointiryhmään sekä monia muita metsän omistamista helpottavia palveluja.

UPM Reilu-, UPM Oiva ja UPM Uljas -palvelupakettien lisäksi metsänomistaja voi ostaa UPM:ltä yksittäisiä, hänen tarpeisiinsa sopivia metsänhoito- ja asiantuntijapalveluja. Lue lisää uudistuneista UPM Puukaupasta, UPM Metsäpalveluista ja UPM Metsä Kumppanuussopimuksesta osoitteessa: www.metsämaailma.fi. Verkkosivuilta löydät myös lähimmän metsäasiakasvastaavasi yhteystiedot.

Lisätietoja:
Pekka Rajala, sidosryhmäsuhteet, metsäasiat, Suomi, puh. 0400 269 533
Paula Savonen, päällikkö, markkinointi ja asiakashankinta, puh. 0400 343 851
Panu Kärkkäinen, metsätalouspäällikkö, puh. 0400 350 917

Toimituksille tiedoksi:

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

UPM Metsä
Ostamme puuta UPM:n kestävien ja kierrätettävien tuotteiden raaka-aineeksi. Huolehdimme suomalaisten metsien kasvusta ja kehittymisestä ja toteutamme metsänomistajan valitsemat metsänhoitotoimenpiteet laadukkaasti ja kestävästi. Vankka metsäosaamisemme perustuu yhtiön metsien hoidosta hankittuun kokemukseen ja osaamiseen. UPM omistaa 765 000 metsää Suomessa.  Myymme säännöllisesti erikokoisia metsätiloja sekä rantatontteja. www.metsämaailma.fi, www.facebook.com/metsamaailma, www.bonvesta.fi, www.upmsilvesta.fi