Sisäpiiritieto: Euroopan komissio lopettaa sellumarkkinoita koskeneen kilpailuoikeudellisen tutkinnan

UPM-Kymmene Oyj                Pörssitiedote (Sisäpiiritieto)                15.6.2023 klo 14.20

Euroopan komissio on päättänyt lopettaa sellumarkkinoita koskevan kilpailuoikeudellisen tutkinnan. Komissio toteaa tiedotteessaan, että se päätti lopettaa tutkinnan todistusaineiston huolellisen analyysin ja arvioinnin jälkeen.

Komissio teki ennalta ilmoittamattoman tarkastuksen UPM:n tiloissa lokakuussa 2021. Komissio tutki mahdollisia EU:n kilpailuoikeussääntöjen rikkomuksia.

Asiaa koskeva komission tiedote on tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja antavat:
Lakiasianjohtaja Juha Mäkelä, UPM, puh. 020 4150 407

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela
Johtaja, Sidosryhmäsuhteet

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 200 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 11,7 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils