• UPM-Kymmene Oyj/

UPM Biochemicals vahvistaa toimiaan fossiilisten raaka-aineiden vähentämiseksi kemianteollisuudessa laajentamalla uusiutuvien toiminnallisten täyteaineidensa jakeluverkostoa

Picture_UPM RFF Distribution Network_May 2023

(UPM, Helsinki, 12.5.2023 klo 10) – UPM Biochemicals ilmoitti tänään, että se on laajentanut uuden innovatiivisen biopohjaisen tuotekategoriansa, UPM BioMotion™ uusiutuvien toiminnallisten täyteaineiden (Renewable Functional Fillers, RFF), jakeluverkostoa Euroopassa ja Turkissa.

Vahva jakelukumppanien verkosto mahdollistaa RFF-täyteaineiden laajentumisen uusille markkinoille ja auttaa UPM Biochemicalsia nopeuttamaan kemianteollisuuden siirtymistä kestävään kehitykseen.

UPM investoi 750 miljoonaa euroa maailman ensimmäisen teollisen mittakaavan biojalostamon rakentamiseen Saksan Leunaan voidakseen muuntaa kestävästi hankittua, sertifioitua puubiomassaa seuraavan sukupolven biokemikaaleiksi. Biojalostamon vuotuinen tuotantotavoite on 220 000 tonnia, ja toiminnan on tarkoitus käynnistyä vuoden 2023 loppuun mennessä.

"UPM Biochemicalsin myyntistrategia perustuu vahvaan jakelukumppanien verkostoon, jonka avulla voimme toimittaa kestävät ratkaisumme nopeasti laajalle markkina-alueelle ja tukea samalla kemianteollisuuden muutosta", sanoo tohtori Christian Hübsch, UPM Biochemicalsin myynti- ja markkinointijohtaja.
"Jakelukumppanit kehittävät paikallisia markkinoita ja varmistavat, että asiakkaat ovat valmiita käyttämään RFF-täyteaineita kumi- ja muovisovelluksissaan heti, kun UPM:n biojalostamo Leunassa aloittaa toimintansa. Näin lopputuotteiden ympäristösuorituskyky paranee välittömästi."

RFF-täyteaineiden jakelijat:

• Lehmann&Voss&Co. (Saksa, Itävalta, Sveitsi ja Italia: kumiteollisuus; Iso-Britannia: kumi- ja muoviteollisuus)
  • KRAHN Chemie Deutschland GmbH (Saksa, Itävalta ja Sveitsi: muoviteollisuus)
  • Azelis (Italia: muoviteollisuus; Ranska, Turkki ja Benelux-maat: kumi- ja muoviteollisuus)
  • Algol Chemicals (Pohjoismaat ja Baltian maat: kumi- ja muoviteollisuus)
  • Omya (Itä-Eurooppa ja Iberia: kumi- ja muoviteollisuus)

Huhtikuun lopulla UPM Biochemicals järjesti Leunassa RFF-jakelukumppaneille aloituskokouksen, jossa toivotettiin tervetulleeksi uusimmat kumppanit ja jaettiin tuoreimpia tuote- ja sovellustietoja.

UPM BioMotionTM RFF-täyteaineet ovat täysin uusi, kestävän kehityksen mukainen vaihtoehto fossiilipohjaiselle hiilimustalle, saostetulle silikalle ja muille täyteaineille erilaisissa kumi- ja muovisovelluksissa, kuten autojen profiileissa, letkuissa, tiivisteissä, lattiapinnoitteissa, jalkineissa, pakkausmateriaaleissa ja muoviseoksissa.
RFF-täyteaineita tuotetaan kestävästi hankitusta, sertifioidusta lehtipuusta, joka on peräisin Leunaa ympäröivien alueiden metsistä, ja niillä on huomattavasti pienempi hiilijalanjälki kuin perinteisillä öljypohjaisilla tuotteilla. Niiden avulla yritykset voivat vastata nopeasti muuttuviin markkinaolosuhteisiin ja kestävän kehityksen mukaisten tuotteiden kasvavaan kysyntään sekä edistää vuoden 2050 ilmastotavoitteita.

Osallistujat UPM:n tämän vuoden RFF-jakelukumppaneiden kokouksessa Saksan Leunassa. (Kuva: UPM)

Martin Ledwon, Sidosryhmäsuhdejohtaja, UPM Biochemicals, martin.ledwon@upm.com

Ma–pe 9.00–16.00 (EET)

UPM Biochemicals