UPM Fibres uudistaa organisaatiotaan, Petri Hakanen nimitetty Fibres Finland Operations -johtajaksi

(UPM Fibres, Helsinki, 23.8.2024 klo 14.30) – UPM Fibres uudistaa organisaatiotaan keskittämällä tuotantotoimintonsa Suomessa yhden organisaation alle. Muutos yksinkertaistaa Fibresin liiketoiminnan rakennetta.

UPM Fibres koostuu 1. lokakuuta 2024 alkaen kahdesta tuotanto-organisaatiosta: nykyisestä Fibres Uruguay Operationsista ja uudesta Fibres Finland Operationsista. Fibres Finland Operationsiin tulevat kuulumaan UPM Pulpin suomalaiset sellutehtaat, UPM Metsä ja UPM Timber.

Osana tätä organisaatiomuutosta Petri Hakanen on nimitetty 1.10.2024 alkaen Fibres Finland Operationsin johtajaksi (Senior Vice President, Fibres Finland Operations). Petri tulee olemaan UPM Fibresin johtoryhmän jäsen ja hän raportoi UPM Fibresin johtajalle Aki Temmekselle. Petrin toimipiste sijaitsee Helsingissä.

Petri Hakanen

Petri Hakanen johti vuosina 2018–2023 Uruguayn kehityshanketta, joka huipentui tuotannon aloittamiseen Paso de los Torosin sellutehtaalla huhtikuussa 2023. Hän toimii tällä hetkellä UPM:n teknologiajohtajana (CTO) ja johtaa UPM:n tutkimus- ja kehitystoimintaa sekä investointien hallintaa. Uuden UPM Fibresin roolinsa lisäksi Petri jatkaa nykyisessä tehtävässään vuoden 2024 loppuun saakka.

Kati Kaskeala, VP, Stakeholder Relations, UPM Fibres, puh. 040 841 7884

ma-pe klo 916

UPM Fibres
UPM Fibres muodostuu UPM:n sellu- ja sahatavaraliiketoiminnoista sekä puunhankinnasta ja metsätaloustoiminnoista. UPM Pulpilla on kolme sellutehdasta Suomessa ja kaksi sellutehdasta sekä plantaaseja Uruguayssa. UPM Timberillä on neljä sahaa Suomessa. UPM Metsä turvaa kilpailukykyisen puun ja biomassan saannin yhtiön liiketoiminnoille, hoitaa UPM:n omistamia ja yksityisomistuksessa olevia metsiä Pohjois-Euroopassa ja tarjoaa metsänhoitopalveluja metsänomistajille ja metsäsijoittajille. upmpulp.com | upmtimber.com | upmmetsa.fi