• UPM-Kymmene Oyj/

UPM kerää Metsämessuilla suomalaisten ajatuksia metsästä yhdessä Suomen Partiolaisten, FSC® Suomen ja Sastan kanssa

(UPM, Helsinki, 10.11. 2016 klo 14.00 EET) - UPM jatkaa viime vuonna alkanutta yhteistyötä Suomen Partiolaisten kanssa Metsämessuilla Helsingin Messukeskuksessa 11.-13.11.2016. Suomen Partiolaisten lisäksi UPM:n osastolla ovat mukana FSC® Suomen ja Sastan edustajat. Yhdessä tarjoamme messuvieraille tuhdin paketin asiaa puukaupasta, vastuullisesta metsänhoidosta, retkeilystä ja turvallisesta metsässä liikkumisesta.

"Haluamme yhdessä herättää keskustelua vastuullisesta metsänhoidosta ja metsässä liikkumisesta", UPM Metsän markkinointipäällikkö Paula Savonen kertoo.

"Vastuullisuudesta puhutaan paljon, mutta usein konkretia jää taka-alalle. Yhdessä Suomen Partiolaisten, FSC® Suomen ja Sastan kanssa keskustelemme messuvieraiden kanssa vastuullisuuden eri näkökulmista ja kerromme käytännön esimerkkejä siitä, mitä vastuullisuus tarkoittaa metsänhoidossa, puukaupassa ja retkeilyssä", Savonen kuvaa UPM:n messuteemaa. "Osastollamme metsänomistaja voi myös keskustella mahdollisuudesta liittyä UPM:n FSC®-ryhmäsertifikaattiin (FSC® C 109750)."

Yhteistyökumppanimme pitävät viikonlopun aikana useita tietoiskuja aiheista, joista on hyötyä jokaiselle metsänomistajalle ja luonnossa liikkujalle. FSC® Suomen pääsihteeri Anniina Kostilainen kertoo muun muassa, mitä FSC®-merkki kertoo vastuullisuudesta. Sasta tuo messuille todellisen eränkävijän, Jaakko "Korpijaakko" Heikan, joka jakaa kokemuksiaan vastuullisesta vaeltamisesta. Perjantaina koululaispäivänä sekä isäinpäivänä sunnuntaina Suomen Partiolaiset kertovat retkivinkkejä ja näyttävät, miten nuotio tehdään turvallisesti, ja miten MobiMetsä-peli toimii.

"Keräämme myös messuvierailta kokemuksia ja muistoja metsästä. Meitä kiinnostaa, miten metsä rikastuttaa suomalaisten elämää ja mitä vastuullinen metsänhoito suomalaisille tarkoittaa", Savonen vinkkaa.

Messuvieraat voivat kirjata ja kertoa omista kokemuksistaan UPM:n osastolla 6d71. Messuilla käytäviä keskusteluja voi seurata myös facebookissa osoitteessa www.facebook.com/metsamaailma ja intagramissa hashtagilla #metsärikastuttaaelämää.

Metsämessujen lisäksi olemme viikonlopun aikana myös Messukeskuksessa 55+ -tapahtumassa. Asiantuntijamme löytyvät osastolta 6e19.

Markkinointipäällikkö Paula Savonen, UPM Metsä, puh: 0400 343 851
Pääsihteeri Anniina Kostilainen, FSC Suomi, puh. 045 801 43 33
Metsäkoordinaattori Jaakko Nippala, Suomen Partiolaiset, puh. 040 451 91 31
Markkinointijohtaja Juha Latvala, Sasta, puh. 050 555 91 82