UPM mukana WWF:n Earth Hour 2015 -ilmastotapahtumassa

"Earth Hour -tapahtuma muistuttaa meitä kaikkia energiankulutuksen vähentämisen ja uusiutuvien energialähteiden osuuden lisäämisen tärkeydestä", sanoo UPM:n ympäristö- ja vastuullisuusjohtaja Päivi Salpakivi-Salomaa.

"UPM pienentää jatkuvasti hiilijalanjälkeään ja parantaa energiatehokkuuttaan. Maailmanlaajuisesti, kaikista UPM:n käyttämistä polttoaineista 67 % on biomassapohjaisia. Suomessa osuus on noin 83 %. Olemme Euroopan toiseksi suurin biomassapohjaisen sähkön tuottaja ja 79 % tuottamastamme sähköstä on hiilidioksidivapaata.

Näillä luvuilla olemmekin maailman ainoana metsäteollisuusyhtiönä A100 tasolla CDP:n Climate-indekseissä, joilla seurataan, miten maailman johtavat pörssiyhtiöt vastaavat ilmastonmuutoksen haasteisiin ", Salpakivi-Salomaa summaa.

Earth Hour on WWF:n maailmalaajuinen tapahtuma, joka innostaa ihmisiä ympäri maailmaa näyttämään tukensa ilmastotyölle. Lue lisää: wwf.fi/earthhour/

Päivi Salpakivi-Salomaa, ympäristö- ja vastuullisuusjohtaja, UPM, puh. 0204 15 0396.

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi