• UPM-Kymmene Oyj/

UPM myy Valkeakosken Paperituotteen alueen viimeisen teollisuuskiinteistönsä rakennuksineen Adara Kiinteistö Oy:lle

(UPM, Helsinki, 30.6.2021 klo 10.30 EEST) – UPM myy Valkeakoskella sijaitsevan Paperituotteen yritysalueen viimeisen teollisuuskiinteistönsä rakennuksineen Adara Kiinteistö Oy:lle. Kauppasopimus allekirjoitettiin tänään, ja sen myötä alueen omistus- ja hallintaoikeus siirtyy välittömästi Adara Kiinteistölle, joka on sisaryritys aaltopahvia ja aaltopahvipakkauksia valmistavalle Adara Pakkaus Oy:lle. Yhtiö on ollut alueen pitkäaikainen vuokralainen.

”Lähes kaikki entisen Paperituotteen alueen rakennukset ovat nyt nykyisten toiminnanharjoittajien omistuksessa. UPM omistaa ainoastaan osan kiinteistöistä sekä vanhan pääkonttorin Mäntymäen. Sen myynti- tai vuokrausmahdollisuuksia selvitetään edelleen”, sanoo UPM:n kiinteistöpäällikkö Jaakko Kaijalainen.

”Vuokrasopimuksen uusimisen sijaan päätimme hankkia kiinteistön ja rakennukset itsellemme. Näin saamme turvattua toimintamme kehittämisen alueella pitkälle tulevaisuuteen”, sanoo Adara Pakkaus Oy:n talousjohtaja Jere Alaruka.

Paperituotteen alue sijaitsee Valkeakosken keskustan tuntumassa, ja siellä on valmistettu erilaisia paperipohjaisia tuotteita jo 90 vuoden ajan.

Lisätietoja antavat:
Kiinteistöpäällikkö Jaakko Kaijalainen, UPM, jaakko.kaijalainen@upm.com, puh. 0204 146 022
Talousjohtaja Jere Alaruka, Adara Pakkaus Oy, jere.alaruka@adara.fi, puh. 0400 885 272

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 8,6 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils

Avainsanat: