UPM:n liiketoimintojen ja Paperiliiton neuvottelut jatkuivat sovittelussa

(UPM, Helsinki, 18.2.2022 klo 14.30) – UPM:n liiketoiminnat ovat jatkaneet kuluneella viikolla neuvotteluja Paperiliiton kanssa valtakunnansovittelijan johdolla. Jo edellisellä viikolla viisi liiketoimintaa esitteli neuvottelutavoitteensa Paperiliitolle ja sovittelijalle. Liiketoimintakohtaisissa neuvotteluissa pyritään sovittamaan yhteen osapuolten tavoitteet ja rakentamaan kullekin liiketoiminnalle sen erityispiirteet huomioiva sopimus, joka on itsenäinen työehtojen kokonaisuus.

Lakot ovat jatkuneet seitsemän viikkoa. UPM:n liiketoiminnat toivovat prosessilta rivakkaa etenemistä ja kompromissihenkeä, jotta löydetään kaikkia osapuolia tyydyttävät ratkaisut ja saadaan tehtaat käyntiin. Liiketoiminnat pyrkivät kaikin keinoin edistämään avointa vuoropuhelua osapuolten välillä.

Paperiliiton kanssa liiketoimintakohtaisista työehtosopimuksista neuvottelevat UPM Communication Papers, UPM Specialty Papers, UPM Pulp, UPM Raflatac ja UPM Biofuels, jotka toimivat keskenään hyvin erilaisilla markkinoilla. Viimeisen 15 vuoden aikana UPM on muuttunut paperinvalmistajasta monialaiseksi kasvuyhtiöksi. Merkittävä osa yhtiön kasvusta tulee innovaatioista, joissa metsäraaka-ainetta hyödynnetään uusin tavoin korvaamaan fossiilisten raaka-aineiden käyttöä.

Työmarkkinajohtaja Jyrki Hollmén, UPM, puh. 02041 50051

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 9,8 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils