UPM:n Pellos 1 ja Joensuun vaneritehtaille Nolla tapaturmaa -foorumin tasoluokitus

(UPM Plywood, Lahti, 30.10.2015 klo 10:00 EET) - Suomalaisten työpaikkojen Nolla tapaturmaa -foorumi on myöntänyt tasoluokitukset UPM:n Pellos 1 ja Joensuun vaneritehtaille pitkäjänteisestä työstä työturvallisuuden edistämiseksi. UPM Pellos 1 sai luokituksen tasolla yksi ja UPM Joensuu tasolla kolme. Ykköstason luokitus on tunnustus maailman kärkeä olevasta työturvallisuudesta. Kolmosluokan tunnustus puolestaan kertoo, että organisaation työturvallisuuden suuntana on maailman kärki.

"Nolla tapaturmaa -foorumin myöntämät tasoluokitukset ovat huomattava tunnustus Pellos 1 ja Joensuun vaneritehtaiden tekemästä arvokkaasta turvallisuustyöstä. Erityistesti Pellos 1:n saavuttama maailman kärjen taso on merkittävä saavutus. Nyt myönnetyt tasoluokitukset toimivat varmasti myös kirittäjänä muille tehtaillemme niiden työturvallisuutta kehitettäessä" sanoo UPM Plywoodin turvallisuuspäällikkö Jari Hassinen.

Tasoluokituskunniakirjat luovutettiin Työterveyslaitoksella 22.10.2015. Kunniakirjat vastaanottivat UPM Pellos 1 vaneritehtaan tuotantopäällikkö Tero Pöntinen ja UPM Joensuun vaneritehtaan turvallisuuspäällikkö Mika Vallius.

Lisätietoja antavat:
Tuotantopäällikkö Tero Pöntinen, UPM Pellos 1, puh. 040 482 8713
Turvallisuuspäällikkö Mika Vallius, UPM Joensuu, puh. 040 648 1886

UPM Plywood, Sidosryhmäsuhteet
communications.ply@upm.com

www.twitter.com/WisaPlywood

Nolla tapaturmaa -foorumi on suomalaisten työpaikkojen verkosto, jonka tavoitteena on nolla tapaturmaa -ajattelun edistäminen ja työturvallisuuden jatkuva kehittäminen. Foorumi on toiminut vuodesta 2003. Siihen kuuluu 336 työpaikkaa. Foorumin toimintaa koordinoi ja kehittää Työterveyslaitos. Lisätietoja: www.nollatapaturmaa-foorumi.fi.

UPM Pellos 1 vaneritehdas on yksi Mikkelin Ristiinassa sijaitsevista kolmesta vaneritehtaasta.
Pellos 1 valmistaa pinnoittamatonta ja pinnoitettua havuvaneria sekä twin-sekavaneria pääasiassa rakentamisen eri käyttökohteisiin. Pelloksen tehtaiden yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 480 000 m3 vuodessa ja tehtaat työllistävät noin 600 henkilöä.

UPM Joensuun vaneritehdas valmistaa pitkälle jalostettua koivuvaneria pääasiassa kuljetusväline-, laivanrakennus- ja rakennusteollisuuteen. Lisäksi Joensuussa valmistettua vaneria käytetään mm. pakkaus- ja stanssimuotti- sekä huonekaluteollisuudessa. Joensuun vaneritehdas työllistää noin160 henkilöä ja tehtaan tuotantokapasiteetti on 55 000 kuutiometriä vaneria vuodessa.

UPM Plywood valmistaa korkealaatuisia WISA®-vanereita ja -viiluja pääasiassa rakentamiseen ja kuljetusvälineteollisuuteen sekä lämpömuotoiltavaa UPM Grada® -puumateriaalia muotopuristamiseen. UPM Plywoodin liikevaihto oli noin 440 miljoonaa euroa vuonna 2014 ja sen palveluksessa on noin 2 400 henkilöä. UPM Plywoodilla on kuusi vaneritehdasta ja yksi viilutehdas Suomessa sekä vaneritehtaat Venäjällä ja Virossa. www.wisaplywood.fi, www.upmgrada.com

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi