UPM:n Tervasaaren tehtaan yt-neuvottelut päättyivät

(UPM Tervasaari, Valkeakoski, 3.5.2016 klo 15.00 EET) - UPM:n Tervasaaren tehtaalla maaliskuussa käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvotteluissa käsiteltiin tehtaan toiminnan sopeuttamista muuttuvaan tehdasympäristöön BillerudKorsnäs AB:n ilmoitettua lokakuussa 2015 lopettavansa toimintansa tehdasalueella viimeistään vuoden 2016 kolmannen vuosineljänneksen aikana.

Neuvottelujen tuloksena tehtaan henkilökunta vähenee 34 henkilöllä, ja henkilöstövähennykset toteutetaan pääsääntöisesti vuoden 2016 aikana.

Tehtaan henkilöstömäärä vähennysten jälkeen on noin 300 henkilöä. Yhteistoimintaneuvotteluiden alkaessa henkilöstön vähennystarpeeksi arvioitiin noin 35 henkilöä.

Tehtaanjohtaja Jari Tamminen, UPM Tervasaari, puh. 0204 1623 00,  040 5141 268

UPM Tervasaari
UPM:n Tervasaaren paperitehdas valmistaa tarran taustapaperia kahdella paperikoneella Valkeakoskella. Tehdas on maailman suurin tarrantaustapaperin tuottaja (PK 8 ja PK 5). Paperin tuotantokyky on 300 000 t/vuosi. Tehtaalla on henkilöstöä noin 340. Tehdasalueella toimii useita yrityksiä vuokralaisina.

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram