UPM:n Uusi metsänomistaja -sivusto ja -palvelu auttavat metsänomistamisen alkuun

(UPM, Helsinki, 14.10. 2015, klo 13.00 EET) - Juuri metsää perinyt metsänomistaja on usein ihmeissään, mitä perintömetsälle pitäisi tehdä. Nippu papereita ja karttoja, joissa puhutaan oudoista asioista, voi hämmästyttää ja saada perinnön tuntumaan taakalta. Näin on erityisesti silloin, kun perheen metsäomaisuus ei ole ollut nuoremman polven kiinnostuksen kohde vanhempien eläessä. Helpotusta tilanteeseen tarjoaa UPM Uusi Metsänomistaja -palvelu ja UPM:n uusi verkkosivusto www.uusimetsänomistaja.fi.

Oleellinen tieto metsänomistamisesta helposti

"UPM Uusi Metsänomistaja -palvelun olemme kehittäneet helpottamaan metsänomistuksen alkutaivalta", UPM:n Puunhankinnan ja metsätalouden kehityspäällikkö Markus Männistö kertoo.

"Metsänomistaja saa tätä palvelua käyttäen perustiedot metsänomistajan oikeuksista ja velvollisuuksista, ammattilaisen näkemyksen metsän nykytilasta sekä selkokielisen ehdotuksen tärkeimmistä tarvittavista toimenpiteistä ja niiden vaikutuksista", Männistö jatkaa.

"Kun nämä perusasiat on selvitetty, metsänomistaja päättää, mitä hän tekee metsälleen."

"Palvelun tueksi olemme rakentaneet www.uusimetsänomistaja.fi -sivuston, missä kerromme oleelliset asiat metsän omistamisesta ammattislangin kiemuroita vältellen", Männistö sanoo.

"Uuden verkkosivuston tavoitteena on madaltaa kynnystä aloittaa keskustelu metsäasioista."

"Sivustolla bloggaa metsää perinyt espoolaismetsänomistaja Henna", Männistö kertoo tavoista helpottaa tutustumista asioihin, joita ei itse vielä hallitse.

"Hennan ja hänen sisarensa tunteet lienevät tuttuja monelle metsää perineelle ja siitä perintöverot maksaneelle kaupunkilaiselle: tunneside perittyyn omaisuuteen on vahva, mutta mieltä hämmentää epävarmuus, mitä pitäisi tehdä."

Neuvoa ammattilaisiltamme voi kysyä soittamalla erillisen puhelinpalvelunnumeron tai käyttämällä Uusi Metsänomistaja -sivuston chat-palvelua. Lisäksi sähköisen yhteydenottopyynnön voi lähettää aina, kun joku asia askarruttaa tai piipahtaa kysymään neuvoa johonkin yli sadasta metsäpalvelutoimistostamme mukaan lukien pääkaupunkiseudun metsäpalvelutoimisto UPM:n pääkonttorin yhteydessä Helsingissä. Syksyn aikana järjestämme Helsingissä myös kaksi tilaisuutta (28.10. ja 3.11.), joissa keskitymme metsänomistamisen ensi askelten helpottamiseen.

"6.-8.11. olemme Metsämessujen tulevaisuuden torilla Helsingin Messukeskuksessa", Männistö toteaa.

"Se on myös hyvä paikka aloittaa keskustelu metsäomaisuuden hoidosta."

Lisätietoja ja ilmoittautumiset Uusi Metsänomistaja -tilaisuuksiin
UPM Uusi Metsänomistaja -palvelunumero 020 416 5000

www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal