UPM Paper Asia muuttaa nimensä UPM Specialty Papers -liiketoiminta-alueeksi

(UPM, Helsinki, 30.9.2016 klo 9.00 EET) - UPM Paper Asia -liiketoiminta-alue muuttaa nimensä UPM Specialty Papers -liiketoiminta-alueeksi 1. lokakuuta 2016 alkaen. Uusi nimi korostaa liiketoiminta-alueen strategista fokusta erikoispapereihin ja globaaliin toimintaan.

UPM Specialty Papers on tarramateriaalien globaali markkinajohtaja ja keskittyy korkealaatuisiin tausta- ja pintapapereihin sekä joustopakkauspapereihin. Hienopaperit ovat jatkossakin tärkeä osa liiketoiminnan tuotevalikoimaa Aasiassa. Liiketoiminta-alueella on vahva markkina-asema, kilpailukykyiset tuotteet ja tehokkaat tuotantolaitokset Suomessa ja Kiinassa. Viime vuonna liiketoiminta-alueen liikevaihto ylitti 1 160 miljoonaa euroa.

"Meillä on vankka jalansija Euroopan tarra- ja pakkausmateriaaleissa. Aasian-Tyynenmeren alueella olemme yksi suurimmista toimistopapereiden valmistajista ja Changshun uusi tuotantolinja on vahvistanut asemaamme tarramateriaaleissa. Amerikoissa vankistamme paikallista läsnäoloamme vahvistamalla myyntiämme", sanoo Bernd Eikens, UPM Specialty Papers -liiketoiminta-alueen johtaja.

Bernd Eikens, johtaja, UPM Specialty Papers, puh. +86 139 1366 2828
Mary Ma, sidosryhmäsuhdejohtaja, UPM Specialty Papers, puh. + 86 21 644 855 44

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi