UPM Pulpin UPM Communication Papersin työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos

(UPM, Helsinki, 29.5.2024 klo 16.20) – UPM Pulp, UPM Communication Papers ja Paperiliitto ovat saavuttaneet neuvottelutulokset UPM:n suomalaisia sellutehtaita ja painopaperitehtaita koskeneissa työehtosopimusneuvotteluissa.

”Olemme tyytyväisiä, että löysimme neuvottelemalla yhteisymmärryksen uusista työehtosopimuksista ja haluammekin kiittää Paperiliittoa rakentavista ja hyvähenkisistä neuvotteluista. Nyt saavutettujen neuvottelutulosten sisällöt luovat hyvän pohjan liiketoimintojemme kehittämiselle Suomessa”, sanovat UPM Fibres -liiketoiminta-alueen johtaja Aki Temmes ja UPM Communication Papers -liiketoiminta-alueen operatiivinen johtaja Antti Hermonen.

Uusien työehtosopimusten sopimuskausi on kaksi vuotta ja ne astuvat voimaan Paperiliiton hallituksen hyväksyttyä ne. Paperiliiton hallitus on ilmoittanut käsittelevänsä neuvottelutuloksia kokouksessaan 5.6.2024

Neuvottelut UPM Specialty Papersin, UPM Raflatacin ja UPM Biofuelsin työehtosopimuksista jatkuvat.

ma-pe klo 9–16
puh.

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils