UPM Raflatac muuttaa liiketoimintamalliaan

(UPM Raflatac, Tampere, 6.9.2016 klo 10:45 EET) - UPM Raflatac jatkaa kasvustrategiansa toteuttamista ottamalla käyttöön uuden skaalautuvan globaalin liiketoimintamallin. Uusi malli koostuu kolmesta strategisesta liiketoimintayksiköstä ja kolmesta markkinayksiköstä. Liiketoimintayksiköt vastaavat tuotteista ja tuotannosta globaalisti, ja markkinayksiköt asiakkaista ja palvelusta.

Samassa yhteydessä UPM Raflatacin pääkonttoritoiminnot on suunniteltu siirrettäväksi Tampereelta Helsinkiin UPM:n Biofore-toimitaloon.

UPM Raflatacin johtoryhmään on nimitetty 1.10.2016 alkaen:

Mauri Suomela, johtaja, Paperitarralaminaatit-liiketoimintayksikkö.
Mark Pollard, johtaja, Filmit-liiketoimintayksikkö.
Jussi Oksanen, johtaja, Erikoistuotteet-liiketoimintayksikkö.
Mark Pollard on lisäksi nimitetty Americas-markkinayksikön johtajaksi.

Minna Katila, henkilöstöjohtaja.
Ulla-Riitta Unkuri, johtaja, Sidosryhmäsuhteet.

Timo Kekki, johtaja, Talous ja strategia, Mikko Kari, johtaja, Tuotanto ja toimitusketju sekä Jan-Erik Forsström, johtaja, Tuotekehitys, jatkavat nykyisissä tehtävissään UPM Raflatacin johtoryhmässä.

EMEIA- ja APAC-markkinayksiköiden johtajien sekä hankintatoimesta vastaavan johtajan nimitykset julkaistaan myöhemmin.

"UPM Raflatacilla on hyvä kilpailuasema ja tarralaminaattien kysyntä jatkaa kasvuaan. Uusi liiketoimintamallimme selkeyttää globaaleja tuote- ja markkinavastuita ja mahdollistaa toiminnan lisätehostamisen sekä kasvumahdollisuuksien hyödyntämisen", sanoo UPM Raflatacin johtaja Antti Jääskeläinen.

Antti Jääskeläinen, johtaja, UPM Raflatac, puh. 040 588 3284 (UPM, Mediasuhteet)

UPM Raflatac
UPM Raflatac on maailman johtavia tarralaminaatin valmistajia. Toimitamme korkealaatuista paperi- ja filmilaminaattia informaatio- ja tuote-etiketöintiin maailmanlaajuisen tehdas-, terminaali- ja myyntikonttoriverkoston kautta. UPM Raflatacin palveluksessa on noin 2 900 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli 1,4 miljardia euroa. UPM Raflatac on osa UPM-konsernia. Lisätietoja osoitteessa www.upmraflatac.com.

Seuraa UPM Raflatacia Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram