UPM Raflatac vauhdittaa kasvuaan graafisissa tarramateriaaleissa

(UPM Raflatac, Helsinki, 23.7.2024 klo 10.00) – UPM Raflatac ostaa belgialaisen Grafitypin vauhdittaakseen kasvuaan graafisissa tarramateriaaleissa. UPM Raflatacin nykyisen Graphics-liiketoiminnan ja Grafitypin yhdistäminen vahvistaa yhtiön kilpailuasemaa tällä houkuttelevalla tuotesegmentillä, laajentaa sen tuotevalikoimaa ja mahdollistaa lisäarvoa tuovien uusien teknologioiden hyödyntämisen. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa tai kaupan muita yksityiskohtia julkisteta.

Grafityp on vakiintunut yritys, joka on 50 vuoden aikana kasvanut edelläkävijäksi graafisten tarramateriaalien kehittämisessä ja valmistuksessa. Nykyään yhtiö tunnetaan vahvoista tuotemerkeistään ja tuotevalikoimastaan, joka koostuu ulko- ja sisämainontaan sekä ajoneuvojen teippauksiin soveltuvista graafisista tarramateriaaleista. Yrityksellä on noin 100 työntekijää, ja sillä on tuotantolaitos Houthalenissa Belgiassa ja jakelukeskus Isossa-Britanniassa.

Grafitypin tuotantolaitos Houthalenissa Belgiassa.

“Haluamme jatkossa olla ensiluokkaisten graafisten tarramateriaalien ja niihin liittyvien palveluiden tarjoaja. Grafitypin ja UPM Graphics -liiketoimintamme yhdistyminen vauhdittaa kasvuamme. Grafityp on johtava innovatiivinen yritys, jolla on paljon tietotaitoa. Odotamme innolla, että voimme kasvaa yhdessä ja tarjota entistä vahvemman tuoteportfolion nykyisille ja uusille asiakkaillemme”, UPM Raflatacin Films and Specials -liiketoimintayksikön johtaja Timo Kekki sanoo.

”Yritysosto tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia nopeuttaa kasvua ja parantaa liiketoiminnan arvoa laajentamalla asiakaskuntaamme, tuotantolaitoksiamme ja innovatiivista tuotetarjontaamme. UPM jakaa sitoumuksemme inhimillisiin arvoihin ja kestävään kehitykseen. Organisaatioina täydennämme toisiamme ja uskomme kumppanuudesta syntyvän huomattavia synergiaetuja. Tämä sopimus nopeuttaa myös kunnianhimoisia kasvusuunnitelmiamme. Odotamme innolla yhteistä tulevaisuutta”, Grafitypin omistaja Herman Bosman toteaa.

UPM Graphics on UPM Raflatacin uusi strateginen liiketoimintayksikkö. Liiketoiminta perustettiin sen jälkeen, kun yhtiö osti AMC AG:n ja sen graafisten tarramateriaalien valmistuksen vuonna 2022. UPM Raflatacin strategiana on kasvattaa tätä liiketoimintaa orgaanisesti ja mahdollisin yrityskaupoin, jotta sillä olisi tulevaisuudessa merkittävä painoarvo yhtiön tuotevalikoimassa. Tyypillisiä sovelluksia ovat esimerkiksi sisä- ja ulkomainontaan ja opasteisiin sekä ajoneuvojen teippauksiin käytettävät tarramateriaalit.

Lisätietoa antavat:

Johtaja Timo Kekki, Films and Specials, UPM Raflatac

Mediayhteydenotot UPM Mediasuhteet, puh. 040 588 3284, media@upm.com

Johtaja Juuli Räsänen, Graphics -liiketoiminta, Films and Specials, UPM Raflatac

Mediayhteydenotot UPM Mediasuhteet, puh. 040 588 3284, media@upm.com

Hallituksen puheenjohtaja Herman Bosman, Grafityp, puh. +32 11 600 851

Toimitusjohtaja Patrick Nijs, Grafityp, puh. +32 11 600 851

Valokuvia median käyttöön: https://materialhub.upm.com/l/WzQbVc9hbfpC

ma-pe klo 9–16

UPM Raflatac

UPM Raflatac on innovatiivisten, fiksujen ja kestävän kehityksen mukaisten tarramateriaalien ja palveluiden edelläkävijä. Tarjoamme korkealaatuisia itseliimautuvia paperi- ja filmituotteita, mukaan lukien tarramateriaalit etiketöintiin, graafiseen markkinointiin ja viestintään sekä irrotettavat itseliimautuvat tuotteet. Meillä on maailmanlaajuinen tehdas- ja jakeluterminaaliverkosto. Työllistämme noin 3 100 työntekijää ja liikevaihtomme vuonna 2023 oli 1,5 miljardia euroa. UPM Raflatac on osa UPM-konsernia. Kehitämme tulevaisuuden innovatiivisia, kestäviä ja fiksuja tarraratkaisuja vaihtoehtona fossiilisista raaka-aineista valmistetuille tuotteille. Katso lisää osoitteestawww.upmraflatac.com

Seuraa UPM Raflatacia LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram