Uruguayn presidentti Tabaré Vázquez vieraili UPM:n Biofore-talossa

(UPM, Helsinki, 13.2.2017 klo 17.30 EET) - Uruguayn presidentti Tabaré Vázquez vieraili Saksaan, Suomeen ja Venäjälle suuntautuvan työvierailunsa yhteydessä myös UPM:n Biofore-talossa. Presidentin delegaatioon kuului useita Uruguayn hallituksen ministereitä. Vierailua isännöi UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen.

Vierailun aikana Pesonen esitteli UPM:n toimintaa korostaen muun muassa kustannuskilpailukyvyn merkitystä ja logistisen infrastruktuurin olennaista roolia UPM:n kaikissa toimintamaissa.

Pesonen kiitti presidenttiä ja hallitusta pitkäjänteisestä ja omistautuneesta toiminnasta Uruguayn metsäsektorin kehittämiseksi.

"Euroopan vierailu on esimerkki tästä sitoutuneisuudesta. Uruguay laajentaa ja vahvistaa aktiivisesti yhteistyöverkostojaan kehityksen jatkamiseksi", sanoo Pesonen.

UPM käynnisti heinäkuussa 2016 Uruguayssa keskustelut maan hallituksen kanssa paikallisista edellytyksistä teolliselle kasvulle pitkällä aikavälillä. Keskustelut Montevideossa ovat edenneet myönteisissä merkeissä. Tällä hetkellä useita keskeisiä kysymyksiä on ratkaisematta ja keskustelut jatkuvat.

Kuvia vierailusta nähtävissä täällä.

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi