Uusi nopeammin muotoiltava UPM Grada 2000 mukana Interzum-messuilla Kölnissä

Grada_Laine_panel_53448.jpg

Ari Kanervan suunnittelema ja Puucomp Oy:n UPM Grada 2000 -materiaalista valmistama Laine-paneeli esiteltiin Jyväskylän asuntomessuilla Villa Elisassa kesällä 2014.

(UPM, Lahti, 14.4.2015) - UPM:n kehittämä lämpömuovattava puumateriaali UPM Grada on nyt entistä nopeammin muotoiltavissa. Uusi UPM Grada 2000 vaatii huomattavasti matalamman lämpötilan muotoiltavuuden saavuttamiseksi. Matalampi muotoilulämpötila tarkoittaa lyhempää lämmitysaikaa, nopeampaa jäähtymistä ja sitä kautta merkittävää ajan ja energian säästöä. Yksittäisen muotopuristeen valmistusaika putoaa jopa alle minuuttiin ja matalamman energiankulutuksen myötä UPM Grada 2000 on entistäkin ympäristöystävällisempi valinta muotopuristamiseen.

UPM Grada 2000 tuoteperheeseen kuuluu koivupintaisen peruslevyn lisäksi UPM Grada 2000 Easy Top -tuote, jossa on valmiiksi pintamateriaalin kiinnittämistä varten tarvittavat liimakalvot molemmin puolin levyä. Valmiit liimapinnat nopeuttavat muotopuristamista entisestään kun komponentin valmistamiseen ei tarvitse käyttää erillistä liimaa.

UPM Grada 2000 tuoteperhe on esittelyssä kalustealan kansainvälisillä Interzum-messuilla Kölnissä 5.-8.5.2015. UPM Grada tuotteiden lisäksi UPM:n osastolla on nähtävissä mm. saksalaisen CFF:n UPM Gradasta valmistamia puuprofiileja, joiden pituus voi olla jopa kolme metriä. Lisäksi messuilla pääsee tutustumaan Danzerin ja UPM:n yhteistyönä toteuttamaan huippumuotoiltavaan Grada 3D -materiaaliin. Messuvierailla on myös mahdollisuus kokeilla UPM Gradan muotoilua itse.

UPM Grada -osasto on osa Interzumin Materials & Nature -näyttelyä. UPM:n messuosasto on numero E-13 hallissa 4.2.

Mikko Tilli, UPM Plywood, p. 040 674 3809, etunimi.sukunimi@upm.com

UPM Grada® on lämpömuovattava puumateriaali, joka on suunniteltu helpottamaan ja tehostamaan muotopuristusprosessia. Grada-teknologia uudistaa muotopuristamisen lämmön ja paineen avulla. Se avaa uusia muotoilumahdollisuuksia, jotka eivät ole olleet mahdollisia perinteisellä tavalla. UPM Gradan ainutlaatuiset muotoiluominaisuudet mahdollistavat korkealaatuisten ja ekologisten huonekalujen suunnittelun, jotka ovat myös esteettisesti kauniita. UPM Grada - Safe, Durable, Ecological www.upmgrada.com