Upofloorin uutuusparketti Tammi Smoked Matt 3-sauva

Report this content

Tumman ruskeaksi käsitelty Tammi Smoked Matt on Upofloorin tummien parkettien malliston, Forte Collectionin, uutuus, joka luo sisustukseen voimakkaan intiimin tunnelman.

Tumman ruskea väri on saatu aikaan erikoiskäsittelyllä johon tammen sisältämät tanniinit reagoivat ja sen luontaisen vihertävän ruskea sävy muuttuu kauniiksi, monivivahteiseksi mutta luonnollisen tumman ruskeaksi. Tällä erikoiskäsittelyllä aikaan saatua parketin pintamateriaalia kutsutaan savutammeksi eli Tammi Smoked’iksi. Näin saadaan perinteisestä, kestävästä tammesta aivan uuden näköinen parketti. Erikoiskäsittelyssä koko parketin kulutuskerros värjäytyy, ei pelkästään pinta kuten petsauksessa. Siten parketti on hiottavissa ilman, että sävy muuttuu. Parketin värisävy ei myöskään muutu auringon UV-säteilyn vaikutuksesta koska erikoiskäsittelyssä värjääntyminen perustuu puun luonnolliseen muutokseen.

Tuote on turvallinen käytössä, siitä ei haihdu mitään haitallisia aineita hengitysilmaan. Siksi olemme ensimmäisenä valmistajana saaneet myös läpivärjätylle parketillemme vähäpäästöisyydestä kertovan M1-merkin, joka on rakennusmateriaalien alhaisin päästöluokka ja Euroopan tiukin sisäilman laadun suhteen.

Tuote on 3-sauvainen ja sen pinta on mattalakattu, mikä antaa sille silkinhimmeän kiillon.

Lisätietoja:

Kyösti Puurunen, tuotekehitysjohtaja, kyosti.puurunen@kareliaupofloor.com, puh: 040-8495525.

Kuvapyynnöt: Merja Jukola, merja.jukola@kareliaupofloor.com,

puh: 040-5101141.

Upofloor-parketit

Upofloor-parketteja valmistaa Karelia-Upofloor Oy. Karelia-Upofloor Oy on Suomen johtava lattianpäällystevalmistaja. Päätuotteemme ovat parketti- ja muovilattianpäällysteet. Parkettivalmistajana olemme Euroopan suurimpia ja muovilattianpäällysteiden valmistajana olemme merkittävä pohjoismainen, sekä ainoa suomalainen valmistaja. Karelia-Upofloor Oy on suomalainen perheyhtiö, jonka omistaa Hartwallin suku. Konsernilla on Suomessa neljä tuotantolaitosta, myyntikonttori Virossa sekä parkettitehtaat Venäjällä ja Romaniassa.