Uudet Enomer-päällysteet syrjäyttävät PVC-matot julkisissa tiloissa

Report this content

Upofloor on tuonut markkinoille PVC- ja pehmitinvapaan LifeLineTM CS – maton kovan kulutuksen kohteisiin. LifeLine CS on valmistettu Upofloorin kehittämästä EnomerTM -materiaalista.

Enomer on markkinoiden ensimmäinen lattiamateriaali, jolla on saavutettu paremmat käyttöominaisuudet kuin perinteisillä julkisen tilan päällysteillä ( PVC, linoleumi, kumi) ympäristöarvoista tinkimättä. Kotimaisista luonnonmineraaleista ja puhtaista termoplastisista polymeereistä koostuva materiaali ei sisällä PVC:tä, pehmittimiä, stabilisaattoreita eikä raskasmetalleja.

Golf-pallon ominaisuuksia lattianpäällysteessä

Golf-pallossa hyvän kestävyyden antaa tekninen muovi ionomeeri. Myös LifeLinen kulutuskerros on imeytetty ionomeerillä. Se antaa LifeLinelle hyvän naarmun-, kulutus- ja kemikaalienkestävyyden sekä tekee tuotteesta erittäin helppohoitoisen. Helsingin Yliopistossa tehdyssä väitöskirjatutkimuksessa todettiin, että Enomer-päällyste selkeästi likaantui vähemmän ja puhdistui paremmin kuin pehmitinaineita sisältävät PVC-päällysteet. LifeLine- tuotteet eivät vaadi vahausta.

Turvalliset lattiat edistävät hyvinvointia

LifeLine-päällysteiden tyypillisiä käyttökohteita ovat koulut, päiväkodit, toimistot, palvelutalot ja sairaalat - siis julkiset tilat joissa oleskelu on pitkäaikaista, jopa ympärivuorokautista. Erityisesti sairaalaoloissa korostuvat LifeLinen puhtaanapidon helppous, hygieenisyys, erinomainen kemikaalienkesto sekä se, ettei päällyste toimi bakteerien (mm. MRSA-) kasvualustana. Materiaali on myös sisäilman kannalta turvallinen; VTT:n tekemässä emissiotestissä ei tunnistettu yhtään sisäilmaan haihtuvaa ainetta. LifeLinen turvallisuustekijöihin lukeutuvat niinikään hyvät palonkestoominaisuudet – se ei eritä palotilanteessa myrkyllisiä savukaasuja eikä ylläpidä paloa.

LifeLine CS –uutuusmatto on paksuudeltaan 2,0 mm. Värimallisto on laaja ja monipuolinen, kaikkiaan 48 väriä. Kuosi on kevyt ja lähes yksivärinen. Malliston rungon muodostavat erisävyiset harmaiden sarjat, värillistä päätä edustavat pehmeät ja maanläheiset lämpimät värit, erisävyiset siniset sekä kuusi puhdasta ja voimakasta tehosteväriä.

LifeLine-tuoteperheeseen kuuluvat LifeLine-laatta, LifeLine CS-matto sekä puukuvioiset LifeLine LT-laatat. Päällysteitä on asennettu jo satoja tuhansia neliömetrejä Suomessa ja ulkomailla. Tuotteet ovat kotimaista valmistusta ja tuotekehitystä, ne valmistetaan Upofloor Oy:n Ikaalisten tehtaalla. Valmistuslinjat edustavat täysin uutta teknologiaa, laitteisiin on investoitu yli 4 milj. euroa ja uutta henkilöstöä on palkattu tuotantoon n. 15 henkeä.

Lisätietoja:
Upofloor Oy, markkinointipäällikkö Jouko Siltanen, puh. 0400 634 479
www.lifelinefloors.com

Kuvat artikkeliin voi ladata nettisivuilta http://www.lifelinefloors.com/fi - Lehdistöpalvelu.