Uponor Wirsbo Q&E -liitinteknologia

TIEDOTE 23.02.2004 Uponor Wirsbo Q&E -liitinteknologia Uponor Wirsbo Q&E on uuden sukupolven liitinteknologia. Se on suunniteltu käytettäväksi Wirsbo PEX -käyttövesiputkien kanssa. Uponor Wirsbo Q&E -liitinteknologia hyödyntää ainoana menetelmänä PEX- materiaalin molekyylirakenteen ominaisuuden, joka palauttaa putken sen laajentamisen jälkeen alkuperäisiin mittoihinsa. Näin syntyy entistä tiiviimpi liitos eikä irrallisia liitinholkkeja ja tulitöitä enää tarvita. Tämä on tärkeä kehitysaskel, sillä juuri liitokset ovat eräs riskikohta vesijohtoverkoston vuototurvallisuudessa. Uuden liitinteknologian käyttö parantaa kosteus- ja paloturvallisuutta ja nopeuttaa asennusaikaa sekä rakentamisprosessia liitosten tekemisen helpottuessa. Järjestelmässä on saatavilla liitosten tekemisessä tarvittavat asennustyökalut niin käsi- kuin akkukäyttöisinä sekä hydraulisina. Liitin koostuu ulkoisesta liitinrenkaasta ja messinkisestä liitinosasta. Liitinrenkaita on saatavilla Wirsbo PEX-putkiin 15, 18, 22, 28 ja 32 mm:n ja Wirsbo evalPEX Q&E -putkiin 15, 18, 22 ja 28 mm:n kooissa. Aiemmin Wiplet -kauppanimellä markkinoitu Uponor Wirsbo Q&E - liitinteknologia on osa Uponor-käyttövesijärjestelmää. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=35136 Lisätietoja: Lisätietoja: Uponor Suomi Oy, Lämmitys- ja käyttövesiyksikkö 020 129 211 Kuvateksti: Uponor Wirsbo Q&E -liitinteknologia hyödyntää PEX- materiaalin kyvyn palata laajentumisen jälkeen alkuperäisiin mittoihinsa. Tämä varmistaa tiiviit liitokset ilman irrallisia liitinholkkeja ja tulitöitä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040220BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040220BIT00620/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040220BIT00620/bild.html Kuvia