UPONORILTA PUTKIUUTUUS NOPEISIIN JA TURVALLISIIN ASENNUKSIIN

UPONORILTA PUTKIUUTUUS NOPEISIIN JA TURVALLISIIN ASENNUKSIIN Uponor Suomi tuo markkinoille Wirsbo-lattialämmitysjärjestelmässä käytettävän pePEX- uutuusputken. Putken lämmönkesto-ominaisuuksia on edelleen kehitetty perinteisiin putkiratkaisuihin verrattuna. Uuden valkoisen värinsä vuoksi putken näkyviin jäävät osat ovat entistä siistimmät. Uponorin uudistunut pePEX Q&E -putki soveltuu käytettäväksi kaikissa Wirsbo-lattialämmitysjärjestelmän osissa. Uudella valmistusmenetelmällä putkesta on saatu entistä vaivattomampi taivuttaa ja käsitellä. Työn tehokkuus lisääntyy ja asennuskustannukset jäävät entistä pienemmiksi. PePEX Q&E -putken saumaton asennus varmistaa osaltaan turvallisen lopputuloksen. PePEX Q&E -putket on valmistettu happidiffuusiosuojatusta ristisilloitetusta polyeteenistä. Happidiffuusiosuojan päällä olevan uuden valkoisen suojakerroksen ansiosta putki voidaan kiinnittää suoraan raudoitukseen. Syöpymisriskiä ei ole, ja putket ovat käytössä kestäviä. Putken valkoisen värin ansiosta pinnassa näkyvät osat pysyvät siistin valkoisina vuodesta toiseen. Uutuusputken lämmönkesto-ominaisuudet ovat perinteisiä putkiratkaisuja paremmat. Putket kestävät hetkellisesti aina +95 asteen lämpötilaa. Ylin käyttöpaine on 6 bar:a. PePEX Q&E -putkisarja on saatavissa 2x17 mm:n että 2x20 mm:n putkikoossa. Toimitusvaihtoehtojen kieppipituudet ulottuvat 60 metristä 1000 metriin. Uusi valkoinen pePEX Q&E -putki on pakattu työmaalla helposti tunnistettaviin valkoisiin laatikoihin. Ympäristöystävällinen Uponor Uponor tekee jatkuvasti kehitystyötä vähentääkseen tuotteidensa sekä niiden valmistuksen ja kuljetusten aiheuttamaa ympäristökuormitusta. Wirsbo-PEX-putkien valmistuksessa tarvitaan energiaa vähemmän kuin vastaavien metallituotteiden tuotannossa. Kuljetettaessa kevyet Wirsbo pePEX Q&E -putket toimitetaan asiakkaille eurolavoilla ympäristö- kuormituksen alentamiseksi. Putkista ei myöskään liukene ympäristöön haitallisia aineita, joten PEX- ylijäämämateriaali ei vaadi erikoiskäsittelyä varastoinnin yhteydessä ja se soveltuu energiakierrätykseen. Uponorin Wirsbo-PEX-putkien myynti ja markkinointi aloitettiin Ruotsissa Wirsbossa vuonna 1972. Uponor on nykyään maailman johtava PEX- lämmitys- ja käyttövesiputkien valmistaja. Putkea on asennettu tähän mennessä eri kohteisiin yli 1,5 miljardia metriä (n. 36 kierrosta maapallon ympäri). Lisätietoja Uponor Suomi Oy Liiketoimintapäällikkö Christer Fager Puh. 020 129 2655 www.uponor.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00760/wkr0002.pdf