• Upside/

FUJITSU PARANTAA PATJA-ASIAKASPORTAALIEN KÄYTETTÄVYYTTÄ EMILLIONIN DISTAL-TUNNISTUKSELLA

Report this content

Fujitsu Services Oy, Suomen johtava tieto- ja viestintätekniikan palvelutoimittaja, sekä verkkopalveluiden identiteetinhallintaan ja käytettävyyteen erikoistunut Emillion Oy ovat sopineet Emillionin kehittämän Distal-identiteetinhallintaratkaisun käytöstä Fujitsun Patja-palvelun asiakasportaaleissa.

”Asiakaspalvelun kannalta helppokäyttöiset verkkopalvelut ovat hyvin tärkeitä. Tunnistamisen helppous tai vaikeus vaikuttaa merkittävästi käyttäjäkokemukseen ja sen kautta palvelun käyttöasteeseen”, kertoo Arto Kahila, Fujitsun palvelujohtaja.

Distal-tunnistus tulee käyttöön palvelunohjausjärjestelmään liittyvissä asiakasportaalissa, joissa Patja-asiakas voi tehdä palvelupyyntöjä. Portaalin kautta voi myös tutkia omia avoimia ja suljettuja palvelupyyntöjä.

”Distalin avulla asiakkaan tunnistautuminen on erittäin helppoa, hän vain klikkaa linkkiä omassa intrassaan. Asiakas kokee palveluportaalimme saumattomaksi osaksi omaa intranetiään. Käyttöönotto asiakkaan intranetissä on myös hyvin helppoa, eikä edellytä erityistä teknistä osaamista”, Kahila jatkaa.

Distal-tunnistus perustuu käyttäjän intranet-käyttäjäprofiilien hyödyntämiseen. Distal hakee tarvittavat käyttäjätiedot intranetistä ja välittää ne Fujitsun palveluportaalille. Tietojen perusteella käyttäjä pääsee suoraan palveluun ilman erillistä kirjautumista.
Sisäänkirjautumisen helppous ja käyttäjähallinnan yksinkertaistaminen nostavat käyttöastetta, tuovat kustannusäästöjä sekä parantavat tietoturvaa niin Fujitsulle kuin sen asiakkaillekin.

”Olemme hyvin tyytyväisiä, että Fujitsu valitsi Distal-tunnistuksen Patja-asiakasportaaliensa tunnistusratkaisuksi. Helpon tunnistuksen ansiosta verkkopalvelusta tulee käyttäjän kannalta helpoin palvelukanava”, sanoo Kjell Backlund, Emillionin toimitusjohtaja.

Lisätietoja:
Kjell Backlund