Utforsille uusi toimitusjohtaja Suomessa

Report this content

Lehdistötiedote: Utforsille uusi toimitusjohtaja Suomessa Utfors on nimennyt Thomas Tallqvistin Utforsin Suomen toimitusjohtajaksi. Thomas Tallqvist on viimeksi työskennellyt Bay Networksissä ja Nortel Networksissä, jossa hän toimi aluejohtaja vastuualueenaan Suomi ja Baltia. Utfors Oy:n toiminta käynnistyy liittämällä Helsinki ja pääkaupunkiseutu Utforsin pohjoismaiseen laajakaistaverkkoon. Utfors Oy tulee, samoin kuin Ruotsissa, tarjoamaan pääasiallisesti palveluja yrityksille, kunnille ja viranomaisille Utfors IP-Portin kautta. Utfors IP-Portti on todellinen laajakaistapohjainen korkean nopeuden palvelu, joka antaa yrityksille, kunnille ja viranomaisille mahdollisuuden yksinkertaisiin data- ja telekommunikaatioratkaisuihin. Utfors IP-Portti on yhteydessä Utforsin laajakaistaverkkoon ja mahdollistaa yhtä suuren kapasiteetin konttorien välillä tai Internet-yhteyksissä, kuin saman konttorin sisällä, erittäin edulliseen hintaan. IP-Portti johtaa myös säästöihin yksinkertaisemman hallinnon, vikojen etsinnän ja asiakastuen kautta. IP-Portti on saatavana eri kapasiteeteillä välillä 2 - 1000 Mbit/s. Ja ilman ylibuukkausta, joten vältytään verkon pullonkauloilta. Nykyään on tavallista, että organisaatioilla on erilaisia Internet- yhteyksiä eri paikoissa olevien paikalliskonttorien, puhelinvaihteiden, ym. välillä. Utfors IP-Portti on tekninen ratkaisu, joka tarkoittaa sitä, että yrityksen kaikkea data- ja teleliikennettä voidaan hoitaa yhden ainoan liittymän kautta. " Utfors ottaa nyt ensimmäisen strategisen askelensa Suomen markkinoille. Olen erittäin iloinen, että kokenut ja pätevä Thomas Tallqvist tulee johtamaan Utforsin toiminnan aloitusta Suomen markkinoilla", kommentoi Jan Werne, Utforsin toimitusjohtaja. Lisätietoja antavat: Markus Boberg, tiedotuspäällikkö, +46-8-5270 2000 tai +46-708-48 30 16 markus.boberg@utfors.se Jan Werne, Toimitusjohtaja, Utfors AB, +46-8-5270 2000 tai +46-708-48 25 40 jan.werne@utfors.se Thomas Tallqvist, Toimitusjohtaja, Utfors Oy, 09-2512 2577 tai 040-744 8185 thomas.tallqvist@utfors.com Utfors on itsestään selvä pohjoismainen partneri korkealaatuisten kiinteiden ja langattomien laajakaista-, Internet- ja puhelinpalvelujen alalla. Utfors ottaa käyttöön vuoden 2000 aikana verkon, joka on teknologialtaan maailman ehdotonta kärkeä. Utfors tarjoaa tässä verkossa yrityksille, viranomaisille ja yksityishenkilöille uraauurtavia palveluja, jotka luovat uusia kehityksen ja luovuuden mahdollisuuksia. Utforsin verkko tulee yhdistämään vuoden 2001 aikana Pohjoismaiden 75 suurinta kaupunkia. Utforsilla on noin 240 työntekijää Tukholmassa, Oslossa, Uppsalassa, Göteborgissa, Malmössä ja Överkalixissa. Utfors AB:n pääomistajat ovat Norsk Vekst ja Litorina Kapital, sekä eräät muut institutionaaliset sijoittajat. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00570/bit0002.pdf