Uusi Vantaankoski –ideakilpailu jatkuu 29.2. saakka

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 17.2.2016 – Tulevaisuuden yrityskampusta ideoiva Uusi Vantaankoski –kilpailu jatkuu 29.2. saakka. Ensimmäisiä töitä on jo jätetty, kertoo tuomariston puheenjohtaja Jouko Pöyhönen.

Uusi Vantaankoski on avoin idea- ja konseptikilpailu, jossa haetaan konsepti-ideaa tai ideoita Vantaankosken alueelle tulevalle tulevaisuuden yrityskampukselle.

– Odotamme erilaisia ja innovatiivisia ideoita. Kohteena on alue, jolla on ainutlaatuiset mahdollisuudet sekä kotimaisesta että kansainvälisestä näkökulmasta. Vantaankoski sijaitsee Kehäradan varressa, Kehä III:n ja Tampereen moottoritien risteyskohdassa sekä aivan Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa, kertoo kilpailun tuomariston puheenjohtaja Jouko Pöyhönen SRV:ltä.

Vantaankosken alueella on tällä hetkellä noin 3600 työpaikkaa. Ideakilpailusta odotetaan myös ratkaisuja miten työpaikkojen määrä voidaan tuplata.

– Alueella on nimekkäitä suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä. Kilpailussa haetaan ajatuksia, miten niiden ympärille kasvaisi ekosysteemejä ja uusia työpaikkoja. Synergiasta hyötyisivät sekä kasvuyritykset että vakiintuneet suuret toimijat.

Suunnittelukilpailu, johon humanistitkin ovat tervetulleita

– Odotamme ideoita niin humanisteilta kuin insinööreiltä tai startup-yrittäjiltä ja huippuarkkitehdeilta. Haluamme nähdä, millaista on tulevaisuuden työympäristö, miten vahvistetaan työhyvinvointia parhaiten ja miten saadaan kipinää yritysten väliseen vuorovaikutukseen, kertoo Jouko Pöyhönen.

Kilpailun järjestäjät uskovat, että työhyvinvoinnin ja yritysten välisen vuorovaikutuksen lisääminen luo kasvua.

– Tässä luotava tulevaisuuden yrityskampuskonsepti voisi olla yksi lääke Suomen talouskasvun piristämiseen, Pöyhönen sanoo.

Vahvat taustajoukot

Uusi Vantaankoski -kilpailun järjestävät SRV Yhtiöt Oyj ja Sanoma Oyj, jotka kuuluvat myös alueen maanomistajiin. Vantaan kaupunki toimii kilpailussa tiedon tuottajana omien kehityshankkeidensa puitteissa sekä osallistuu tuomaristoon. VTT auttaa järjestäjiä asiantuntijan roolissa.

Kilpailun tulokset julkistetaan huhtikuussa 2016.

Lisätietoja:

Jouko Pöyhönen, Johtaja, Hankekehitys, SRV Yhtiöt Oyj, puh. 0201 455247, jouko.poyhonen@srv.fi

Jenita Kokkoniemi, Asiakkuusjohtaja, SRV Yhtiöt Oyj, puh 044 5270870, jenita.kokkoniemi@srv.fi

Hanna Johde, Viestintäjohtaja, Sanoma Oyj, puh. 040 673 8977, hanna.johde@sanoma.com

Jose Valanta, Elinkeinojohtaja, Vantaan kaupunki, puh. 09 8392 1108, 050 5231116, jose.valanta@vantaa.fi

Kaavoitus- ja muut tekniset kysymykset:

Timo Kallaluoto, Aluearkkitehti, Vantaan kaupunki, puh. 09 8392 2675, 050 3122132, timo.kallaluoto@vantaa.fi

Johanna Rajala, Asemakaavasuunnittelija, Vantaan kaupunki, puh. 09 8392 2238,  050 3028975, johanna.rajala@vantaa.fi

Tietoa kilpailuun osallistumisesta verkkosivuilta:

www.uusivantaankoski.fi

Avainsanat: