Vaasan & Vaasan Oy:n vienti laajenee: FINN CRISP -näkkileivät rantautuvat Pohjois-Amerikkaan

Report this content

Vaasan & Vaasan Oy:n FINN CRISP -näkkileivät rantautuvat Pohjois-Amerikan mantereelle kevään 2006 aikana. FINN CRISP -hapankorput ovat ennestään tuttuja sekä amerikkalaisille että kanadalaisille jo 70-luvulta lähtien, joten FINN CRISP -tuotteilla on vankka asema kyseisillä markkinoilla. Pohjois-Amerikan näkkileipämarkkinat hapankorppuineen ovat arvoltaan noin 60 miljoonaa euroa.

– Tavoitteenamme on saada FINN CRISP -tuotteille merkittävä markkinaosuus sekä nousta kakkossijalle näkkileipäkategoriassa, johon myös hapankorput kuuluvat, Vaasan & Vaasan Oy:n kansainvälisten toimintojen johtaja, Magnus Johanson kertoo. – USA:ssa ja Kanadassa toteutamme pitkäjänteistä, globaalia FINN CRISP -strategiaamme. Hapankorppujen lisäksi lanseeraamme laajan valikoiman uutuustuotteita uusituilla pakkauksilla kevään kuluessa, Johanson kommentoi tulevaa. Valikoima laajentuu sekä suorakaiteen muotoisiin että pieniin, pyöreisiin näkkileipiin. Vaasan & Vaasan Oy:n tavoitteena on kasvaa täyden valikoiman toimittajaksi näkkileivissä sekä haastaa nykyinen markkinajohtaja. FINN CRISP -brändin tunnettuus on kasvanut maailmalla voimakkaasti viimeisten viiden vuoden aikana, ja yhtiön näkkileivän vienti onkin kyseisenä aikana kaksinkertaistunut. FINN CRISP -brändi on kasvanut ehkä yhdeksi Suomen tunnetuimmaksi elintarvikemerkiksi ulkomailla, ja tuotetta viedään jo yli 40 maahaan. – USA:n tavoitteiden vauhdittamiseksi olemme tehneet sopimuksen uuden maahantuojan kanssa, joka on pitkään toiminut kyseisellä sektorilla. Aloitamme heidän kanssaan FINN CRISP -näkkileipien lanseerauksen kevään kuluessa, Johanson päättää. Lisätiedot: Vaasan & Vaasan Oy Magnus Johanson puh. + 358 40 715 6977 johtaja, kansainvälinen liiketoiminta magnus.johanson@vaasan.com Tuotteiden kuvat löytyvät kuvapankista osoitteesta www.vaasan.com