VAASAN on Suomen luotetuin ruokaleipämerkki

Report this content

VAASAN on valittu Valittujen Palojen teettämässä Luotetuin tuotemerkki -tutkimuksessa jälleen kerran Suomen luotetuimmaksi ruokaleipämerkiksi.

VAASAN-ruokaleipämerkki sai omassa kategoriassaan Suomessa 31 prosenttia kaikista ruokaleipämerkkimaininnoista. Tulos oli noussut pari prosenttiyksikköä viime vuodesta. Kyselyyn vastanneet kuluttajat saivat ensin kertoa avoimessa kysymyksessä omasta mielestään luotetuimman leipätuotemerkin. Tämän jälkeen vastaajat arvioivat mainitsemansa tuotemerkin laatua ja edullisuutta sekä tuotekuvan vahvuutta ja sitä, miten hyvin tuote vastaa kuluttajien tarpeisiin asteikolla 1-5. VAASAN-brändi sai kaikilla osa-alueilla keskimääräistä paremman arvosanan. Erityisesti kiitettiin sen laatua, jolle valitsijoiden antamien pisteiden keskiarvo oli peräti 4,45. Ensimmäiset VAASAN-merkkiset, tuoreet leivät tuotiin markkinoille lokakuussa 1991. VAASAN-brändi on 15 vuodessa noussut Suomen luotetuimmaksi leipämerkiksi. VAASAN-merkki on myös Suomen suosituin leipämerkki, sillä AC Nielsenin mukaan se on selvä markkinajohtaja ruokaleipämarkkinoilla noin 29 prosentin markkinaosuudella.*) Nyt kuudetta kertaa 14 Euroopan maassa tehtyyn tutkimukseen vastasi noin 25 000 henkilöä. Suomessa kyselyyn vastasi 1 640 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Otos oli painotettu sekä iän että sukupuolen mukaan, ja vastaukset olivat spontaaneja eivätkä autettuja. Lisätietoja: Vaasan & Vaasan Oy Leena Thorström, Markkinointipäällikkö puh. + 358 40 715 6847 leena.thorstrom@vaasan.com Lisätietoja tutkimuksesta: Valitut Palat Jukka Helske tutkimus- ja kehityspäällikkö puh. 09 503 4655 jukka.helske@valitutpalat.fi. *) AC Nielsen ScanTrack 8.1.2006