Akseli Herlevi tuo lisämakua jännityksentäyteiseen Formula 1 -kauteen

Alkavalla formulakaudella suomalaiskuskien otteita ja kisatapahtumia voi Suomessa seurata entistäkin monipuolisemmin. MTV3:lla kisaviikonloput avaava Formulasirkus tutustuttaa formulafaneja kisapaikkakuntien tunnelmaan myös uudesta, herkullisesta ruokanäkökulmasta. Oppaana makujen maailmaan toimii Burgerimiehenä tunnettu keittiömestari Akseli Herlevi.

Hampurilaisosaamisestaan tunnettu keittiömestari Akseli Herlevi ja leipomoyhtiö Vaasan jatkavat yhteistyötään suomalaisen hampurilaiskulttuurin kehittämiseksi. Vuonna 2017 alkaneen yhteistyön puitteissa Herlevi on tuonut maailmalta hampurilaisiin liittyvää tietotaitoa ja auttanut Vaasania kehittämään yhä parempia hampurilaissämpylöitä. Viime vuonna yhteistyö konkretisoitui tutkimusmatkojen pohjalta tehdyssä Burgerimies -tv-sarjassa, jossa Herlevi rullasi pitkin Yhdysvaltojen etelärajaa lännestä itään. Tänä vuonna Herlevi matkustaa C Moren F1-tiimin kanssa Australian, Azerbaidzhanin, Unkarin ja Meksikon F1-osakilpailuihin, ja tutustuu varikkotoimittajien Mervi Kallion ja Tomi Tuomisen kanssa paikalliseen katuruokakulttuuriin.

Minulle matkustamisessa on kyse ennen kaikkea paikalliseen ruokakulttuuriin tutustumisesta. F1-osakilpailun härdellin keskellä ruoka on paras väylä tutustua aitoon paikalliseen tunnelmaan. Pääsen kauden aikana tutustumaan kolmeen itsellenikin täysin uuteen, toisistaan täysin poikkeaviin kulttuureihin. Azerbaidzhan, Unkari ja Meksiko omaavat kaikki vahvat ruokaperinteet, joista tulen varmasti oppimaan paljon uutta”, iloitsee Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Toivon, että innostukseni tarttuu myös katsojille, joille pääsen Formulasirkuksessa esittelemään kisapaikkakunnan makuja. Kotikatsomoissa F1-tunnelmaan on helppo virittäytyä valmistamalla kulloisenkin maan makumaailmasta ammentavat kisatarjoilut.”

Jokaiseen kisaviikonloppuun laaditaan omat, kyseisen maan ruokakulttuurin inspiroimat reseptit. Niiden avulla formulafanit voivat valmistaa helpot kisakatsomoeväät sunnuntain osakilpailuun. Yhteistyön avulla Vaasan haluaa kehittää Street food -tuotteitaan ja tarjota kuluttajille yhä herkullisempaa hampurilaistietoutta.

”Akseli Herlevi on formulakuskiemme kaltaisesti valinnut itselleen selkeän erikoisosaamisalueen, jossa hän haluaa olla maailman paras. Tuemme Akselia kunnianhimoisen unelmansa tavoittelussa, sillä pystymme samalla syventämään myös omaa tietotaitoamme yhä parempien hampurilaissämpylöiden kehittämisessä. Herlevi tuo kirjaimellisesti oman mausteensa formuloihin kannustamalla suomalaisia formulafaneja laadukkaiden kisakatsomohampurilaisten ja hodarien luomisessa”, perustelee Vaasan Oy:n kaupallinen johtaja Minna Cousins yhteistyötä MTV:n ja Akseli Herlevin kanssa.

Minna Cousins, Vaasan Oy, 040 553 4949, minna.cousins@vaasan.com

Akseli Herlevi, Naughty BRGR, 050 522 7015, akseli@naughtybrgr.com