Esa Rautalinko VAASAN-konsernin toimitusjohtajaksi

VAASAN–konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty KTM Esa Rautalinko (49). Hän aloittaa uudessa tehtävässään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana vapauduttuaan nykyisen työantajansa palveluksesta. Esa Rautalinko siirtyy VAASAN-konserniin Honkarakenteelta, jossa hän on työskennellyt toimitusjohtajana vuodesta 2009 lähtien. VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Sen liikevaihto vuonna 2010 oli noin 392 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin
2 950 henkilöä.

Esa Rautalingolla on yli 20 vuoden kokemus johtotehtävistä erilaisista kuluttajatuotteita valmistavista yrityksistä. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on työskennellyt mm. TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajana ja maajohtajana sekä mobiililiiketoiminnan johtajana. Hän on toiminut myös useissa eri johdon tehtävissä merkkitavarateollisuudessa kuten panimoyhtiö Scottish & Newcastlen Pohjoismaiden kehitysjohtajana, Hartwallin markkinointi- ja vientijohtajana sekä useissa eri tehtävissä Unileverillä ja Huhtamäellä.

"Olen innoissani siirtymisestä VAASAN-konserniin, sillä se on alansa johtava yritys Pohjoismaissa. VAASAN on tunnettu vahvoista tuotemerkeistään ja kyvystään tuoda markkinoille niin todellisia leipäuutuuksia kuin muitakin innovatiivisia leipomotuotteita. Tavoitteenani on vahvistaa VAASANin asemaa entisestään sen nykyisillä markkina-alueilla tekemällä tiivistä yhteistyötä yrityksen henkilöstön, asiakkaiden ja kuluttajien kanssa", Rautalinko kertoo.

Toivotamme Esan lämpimästi tervetulleeksi VAASAN–konserniin!

Henkilöstöjohtaja Anja Kuparinen, VAASAN-konserni
Puh. 0204 46 2032, sähköposti: anja.kuparinen@vaasan.com

Toimitusjohtaja Esa Rautalinko, Honkarakenne Oyj
Puh. 040 074 0997, sähköposti: esa.rautalinko@honka.com