Lehdistötiedote: Satukonditoria Oy:n kahvilaliiketoiminta siirretään erillisyhtiöön

Satukonditoria Oy:n kahvilaliiketoiminta siirretään erillisyhtiöön. Uusi yhtiö, Aschan kahvilat Oy keskittyy kahvilaliiketoiminnan kehittämiseen, muut Satukonditoria Oy:n liiketoiminnat jatkuvat entisellään. Järjestelyn tavoitteena on luoda hyvät edellytykset kahvilaliiketoiminnan kehittämiselle erillisenä kokonaisuutena.

Aschan kahviloina tunnetut Satukonditoria Oy:n 15 kahvilaa siirtyvät kesäkuun alussa erillisyhtiöön. Aschan kahvilat Oy keskittyy kahvilaliiketoiminnan kehittämiseen ja sen tavoitteena on lisätä kahviloiden määrää vielä vuoden 2008 aikana. Kahvilaliiketoiminnan henkilöstö siirtyy ns. vanhoina työntekijöinä eikä siirrolla ole vaikutuksia työsuhteisiin. Aschan kahvilat Oy:n toimitusjohtajana aloittaa 12.6.2008 Thomas Staudinger, joka on toiminut aikaisemmin mm. Picnic Finland Oy:n toimitusjohtajana.

Satukonditorian muut liiketoiminnat jatkuvat entisellään eikä Satukonditoria Oy:n omistuksessa tapahdu muutoksia. Kahviloihin toimitettavat tuotteet valmistetaan edelleen Satukonditorian Mälikkälän leipomossa. Enemmistön Satukonditoria Oy:stä omistaa edelleen Vaasan & Vaasan Oy. Aschan kahvilat Oy:n enemmistöomistajat ovat Pekka Siivonen-Uotila ja Thomas Staudinger.

"Aschanilla on Suomen oloissa aivan poikkeuksellisen hieno historia herkkujen valmistuksessa ja myynnissä. Tämä järjestely mahdollistaa Aschanin kahviloiden erillisen kehittämistyön välittömän aloittamisen. Tarkoituksemme on rakentaa sellainen Aschan, jossa hienot perinteet ja nykyaikainen tarjonta kohtaavat – ja jossa monenlaiset ihmiset viihtyvät", kertoo Pekka Siivonen-Uotila.

"Toteutettava järjestely antaa hyvät edellytykset sekä kahvilaliiketoiminnan kehittämiseen erillisyhtiössä että Satukonditorian kehittämiseen tahollaan. Pysymme vähemmistöomistajana kahvilaliiketoiminnassa, mutta vetovastuu kahviloiden osalta siirtyy nyt kumppanillemme. Kahvilaliiketoiminnan kehittäminen luo uusia mahdollisuuksia viedä eteenpäin myös Satukonditorian muuta toimintaa ja tarjota entistä parempia tuotteita ja palveluja Satukonditorian asiakkaille", toteaa puolestaan Vaasan & Vaasan Oy:n Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Vesa Moisio.

Vesa Moisio, Vaasan & Vaasan Oy, johtaja,
puh. 040-500 6774, sähköposti: vesa.moisio@vaasan.com