Satukonditoria Oy:n Mälikkälän leipomossa aloitetaan yt-neuvottelut

Satukonditoria Oy aloittaa yt-neuvottelut Mälikkälän leipomossa 8.4.2008. Neuvotteluissa noudatetaan kuuden (6) viikon neuvotteluaikaa ja ne päättyvät toukokuussa. Neuvottelut koskevat leipomotyöntekijöitä.

” Tehostamme tuotantotoimintaamme yksinkertaistamalla toimintoja. Olemme pystyneet korottamaan tuotteidemme hintoja vain osin vastaamaan kohonneita raaka-aineiden, energian ja työn kustannuksia. Tilanteeseen ovat vaikuttaneet sekä muutokset asiakaskunnassamme kaupan tiivistyneen ketjuuntumisen myötä että toimialan kilpailutilanne”, toteaa Satukonditoria Oy:n toimitusjohtaja Kai Sukoinen.

Toiminnan sopeuttamiseksi selvitetään toimintatapojen kehittämismahdollisuuksia erityisesti Satukonditoria Oy:n Mälikkälän leipomon osalta. Yt-neuvottelujen jälkeen päätettävillä toimenpiteillä saattaa olla henkilöstövaikutuksia, jotka voivat johtaa muutoksiin työtehtävissä, henkilöstön osa-aikaistamisiin, lomautuksiin tai irtisanomisiin. Mahdollinen vähentäminen kohdistuisi toteutuessaan enintään 12 leipomotyöntekijään. Mahdolliset yllämainitut henkilövaikutukset toteutuisivat kuluvan kevään aikana.

Satukonditorialla on Turun talousalueella Mälikkälän konditorialeipomon lisäksi yhteensä 15 Aschan -nimellä toimivaa kahvila-konditoriaa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 90 henkilöä.

Toimitusjohtaja Kai Sukoinen, Satukonditoria Oy