Uusi leipävaihtoehto suolaa karttaville

Syksy 2011 tuo tullessaan uuden leipävaihtoehdon henkilöille, jotka haluavat vähentää suolan käyttöä ruokavaliossaan. VAASAN Ruissydän on tumma ja runsaskuituinen täysjyväruispalaleipä, jossa on vain 0,7 % suolaa. Vähäisen suolan määrän ansiosta leivälle on myönnetty Sydänliiton Sydänmerkki.

"Tutkimustemme mukaan peräti 17 % suomalaisista noudattaa jo nyt vähäsuolaista ruokavaliota*. Tämä merkitsee lähes miljoonaa ihmistä. Suolan vähentämiseen suhtaudutaan myönteisesti myös ruisleivän kuluttajien keskuudessa**, joten uskomme hyvänmakuisen, vähemmän suolaa sisältävän vaihtoehdon olevan tervetullut myös leipämarkkinoille," sanoo VAASAN Oy:n markkinointijohtaja Miika Helenius. "VAASAN Ruissydän on parempi valinta kaikille suolan määrään huomiota kiinnittäville, mutta sen runsas maku tekee siitä varteenotettavan leivän kenelle tahansa ruisleivän ystävälle," Helenius jatkaa.

VAASAN Ruissydän on runsaskuituinen täysjyväruispalaleipä (kuitua 11 g/100 g). Rukiiseen ja täysjyväviljaan liittyvistä tutkimuksista kerrotaan lisää vaasan.com –sivustolla osiossa "Leipätietoa/Leipä ravitsemuksessa".

Anu Heikkilä, tuoteryhmäpäällikkö, puh. 0204 46 2060, anu.heikkila@vaasan.com

Tuotekuva on saatavilla kuvapankistamme hakusanalla Ruissydän osoitteessa:

Lähteet:
*Consumer Compass, kvantitatiivinen kuluttajatutkimus n= 1000, marraskuu 2010
**Consumer Compass, kvantitatiivinen kuluttajatutkimus n= 300, tammikuu 2011

VAASAN Ruissydän 430 g

Halkaistu täysjyväruisleipä

Ruista 85 % leivän viljasta ja 57 % leivän painosta. Täysjyväruista 64 % leivän viljasta ja 43 % leivän painosta.

Ainekset: täysjyväruis (jauho, rouhe ja mallas), vesi, lestyruisjauho, vehnäjauho, ohramallasuute, vehnägluteeni, hiiva, siirappi, suola (0,7 %), sakeuttamisaine (E 412) ja emulgointiaine (E 471).

Ravintosisältö:

100 g Annos/27 g
Energiaa 1000 kJ (240 kcal) 270 kJ (65 kcal)
Proteiinia 7,6 g 2,0 g
Hiilihydraatteja 44 g 12 g
josta sokereita 1,2 g 0,3 g
josta laktoosia 0 g 0 g
Rasvaa 1,7 g 0,5 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,3 g 0,1 g
Ravintokuitua 11 g 3,0 g
Natriumia 0,28 g 0,06 g

Runsaasti kuitua ja täysjyväviljaa sisältävä ruokavalio:

edistää vatsan toimintaa
         vapauttaa energiaa hitaasti pitäen kylläisenä pitkään
         auttaa painonhallinnassa
         tasapainottaa sokeriaineenvaihduntaa.

Yksi VAASAN Ruissydän – pakkaus sisältää neljä leipää eli 16 kappaletta 27 g annoksia. Yhdestä leivästä (4 annosta) saat siis 47 % kuidun päivittäisestä vähimmäissaantisuosituksesta, joka on 25 g. Muistathan myös monipuolisen ruokavalion ja terveellisten elämäntapojen tärkeyden.

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja. Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2010 VAASAN-konsernin liikevaihto oli noin 392 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 950 henkilöä.  www.vaasan.com

Avainsanat: