Vaasan & Vaasan -konsernin toimitusjohtaja vaihtuu

Vaasan & Vaasan -konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty ekonomi Kalle Tanhuanpää (55) 19.5.2008 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja Matti Lappalainen siirtyy samanaikaisesti yhtiön hallituksen varapuheenjohtajaksi, kunnes jää eläkkeelle heinäkuussa 2008. Vaasan & Vaasan on johtava leipomoalan yritys Suomen ja Baltian markkina-alueilla, ja sen liikevaihto vuonna 2007 oli noin 363 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on yhteensä noin 3 300 työntekijää Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Ruotsissa.

Kalle Tanhuanpäällä on yli 25 vuoden kokemus elintarviketeollisuudesta ja merkkitavaroista. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on aiemmin toiminut mm. globaalissa pakkausliiketoiminnassa Huhtamäki Oyj:n varatoimitusjohtajana ja Amerikan toimintojen johtajana. Tanhuanpää on työskennellyt pitkään myös funktionaalisten elintarvikkeiden parissa mm. Leaf- ryhmän toimitusjohtajana sekä Suomen Leafin toimitusjohtajana.

"Vaihtoon ei liity mitään dramaattista, vaan siirryn eläkkeelle suunnitelmien mukaisesti 60-vuotiaana. Jätän Vaasan & Vaasan hyvillä mielin, sillä yhtiömme on hyvässä kunnossa. Nyt on hyvä aika siirtää vetovastuu uuden kasvuvaiheen käynnistämiseksi.
Olemme hakeneet seuraajaa jo pitkään, ja olen erittäin tyytyväinen, että löysimme henkilön, jolla on vahva kokemus elintarvikealalta ja kuluttajabrändeistä", kertoo Vaasan & Vaasan -konsernin toimitusjohtaja Matti Lappalainen.

"Olen innoissani siirtymisestä Vaasan & Vaasan -konserniin, sillä se on johtava, kasvava ja alaa uudistava toimija Suomessa ja lähialueilla. Leipomoala on erittäin mielenkiintoinen ja näen siinä paljon mahdollisuuksia. Olen kiinnostunut leipomotuotteista myös työhistoriani puolesta, sillä leipä on terveellinen elintarvike, ja syömällä oikein voimme pitää terveydestämme huolta. Maukkaat kahvileivät tarjoavat puolestaan elämään pieniä iloja", toteaa puolestaan
Vaasan & Vaasan -konsernin tuleva toimitusjohtaja Kalle Tanhuanpää.

"Toivotamme Kallen Tanhuanpään tervetulleeksi taloon. Hän liittyy joukkoomme mielenkiintoisena aikana ja odotamme kovasti työskentelyä Kallen kanssa kehittääksemme yhtiötä seuraavaan vaiheeseen. Haluamme myös kiittää Matti Lappalaista hänen pitkäaikaisesta, menestyksekkäästä työstään yrityksessä. Matin toimitusjohtajuuden aikana Vaasan & Vaasan on kasvanut merkittävästi, laajentunut uusille, mielenkiintoisille markkinoille, ja lanseerannut lukuisia uusia tuotteita. Arvostamme Matin päätöstä pysyä hallituksen varapuheenjohtajana, jotta vastuun siirto tapahtuisi saumattomasti", Vaasan & Vaasan -konsernin hallituksen puheenjohtaja, Lion Capitalin Mohamed Elsarky sanoo.

Toimitusjohtaja Matti Lappalainen, Vaasan & Vaasan -konserni
Puh. 0204 46 2001, sähköposti: matti.lappalainen@vaasan.com