Vaasan & Vaasan Oy:n Kotkan näkkileipätehtaan yt-neuvottelut ovat päättyneet

Vaasan & Vaasan Oy:n Kotkan näkkileipätehtaan yt-neuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelujen tuloksena näkkileipätehtaan henkilöstö tullaan lomauttamaan vuoden 2008 loppuvuoden ja vuoden 2009 aikana yhteensä enintään 30 päivän ajaksi. Lomautukset toteutetaan todennäköisesti noin viikon jaksoissa tämän ajanjakson aikana.

"Näkkileivän ja hapankorpun vientimyynti ei ole kehittynyt loppuvuonna tavoitteidemme mukaisesti, johon on vaikuttanut osaltaan maailmanmarkkinatilanteen heikkeneminen. Sopeutamme toimintaamme supistamalla Kotkan tehtaan tuotantoa vuoden 2008 ja 2009 aikana. Sopeutuksista huolimatta näkkileipien viennin näkymät ovat pidemmällä aikavälillä edelleen positiiviset," kertoo Vaasan & Vaasan Oy:n Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Vesa Moisio.

Vesa Moisio, Johtaja, Suomen liiketoiminta, Vaasan & Vaasan Oy
Puh. 0204 46 2008 tai 040 5006774, sähköposti: vesa.moisio@vaasan.com